لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با سقف های یوبوت و تفاوت آن با سقف های تیرچه بلوک ( قسمت دوم )

طبق مطالب مقاله پیشین می دانیم؛ سقف های تیرچه بلوک جزء رایج ترین نوع بلوک سقفی در ساختمان سازی هستند که اجزا تشکیل دهنده این نوع سقف؛ تیرچه، انواع بلوک نظیر بلوک سفالی جهت پر کردن فضای خالی مابین تیرچه ها و بتن برای پوشاندن روی آنها است. تیرچه و. بلوک سقفی پرکننده جزو اجزای منحصر بفرد این نوع سقف محسوب می شوند به همبن دلیل اجرای این نوع سقف سخت و سنگین است.
تفاوت بین دو سقف یوبوت و تیرچه بلوک:
سرعت اجرایی کردن هردو سقف یوبوت و بلوک یکسان است و همچنین اجرای هردو سقف به یک اندازه آسان و راحت انجام می شود. مصالح ساختمانی مورد نیاز درهر دو سقف، بلوک سقفی است البته لازم به ذکر است که هرکدام نیازمند بلوک سقفی مربوط به خود هستند. از سقف یوبوت بیشتر در سقف های دهانه های بلند 20 متری استفاده می کنند ولی از سقف تیرچه بلوک دردهانه های کمتر از 7 متر استفاده می کنند. از آنجایی که استفاده کردن از سقف های تیرچه بلوک باعث می شود سقف ظاهری نا زیبا به خود بگیرد بنابراین برای پوشاندن این عیوب نیاز است علاوه بر سقف تیرچه بلوک از سقف کاذب نیز استفاده شود که این امر باعث افزایش هزینه های اجرایی ساختمان می شود. و این در حالی است که در سقف های یوبونت دیگر نیازی به سقف دومی مثل کاذب نیست.
در این مقاله سقف یوبوت را توضیح سپس به شباهت و تفاوت های بین آن با سقف تیرچه بلوک پرداختیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد و به شما در شناخت سقف یوبوت کمک کرده باشد.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با نحوه اجرای سقف عرشه فولادی(قسمت اول) دیدن کنید.





 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0