لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مقایسه بلوک سفالی با بلوک هبلکس

با پیشرفت تکنولوژی، مصالح ساختمانی نیز پیشرفت کرده و مطابق با استانداردهای ساختمان سازی مصالح جدیدی تولید و به بازار عرضه شدند. این مصالح هم مانند دیگر مصالح های ساختمانی دارای مزایا و معایبی هستند که مصرف کنندگان در هنگام خرید باید به آنها توجه کنند و طبق نیازهای خود از این مصالح استفاده کنند.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید..)

اکنون در این مقاله قصد داریم ابتدا هر یک از بلوک های سفالی و هبلکس را برای شما عزیزان توضیح دهیم سپس به مقایسه آنها بپردازیم:

بلوک سفالی چیست؟



بلوک های سفالی از پرکاربرد ترین نوع مصالح ساختمانی به شمار می آیند. بلوک های سفالی متشکل از خاک رس و آب در دو نوع سقفی و دیواری هستند و آنها را بصورت قالب های سوراخ دار و در ابعاد مختلف تولید می کنند.


بلوک هبلکس چیست؟


بلوک سبک هبلکس جزو مصالح ساختمانی جدید و کارآمد به شمار می آید در پروژه های ساختمانی هبلکس ها جایگزین آجرها و دیگر مصالح های قدیمی می باشند از آنجایی که در ساخت هبلکس ها از سلیسس استفاده شده به همین دلیل باعث شده این نوع بلوک ضد آتش باشد. بلوک هبلکس دارای ویژگی هایی همچون وزن کم، مقاومت مطلوب، عایق وجذب آب پایین می باشد



تفاوت بلوک سفالی با بلوک هبلکس:


1. بلوک هبلکس در برابر رطوبت بسیار مقاوم است زیرا در بلوک هلبکس از آهک استفاده شده ولی در بلوک سفالی استفاده نشده است و به همین دلیل بلوک سفالی به راحتی رطوبت را انتقال می دهد.

2. عایق های صوتی از عبور صوت جلوگیری می کنند و حباب های هوا متخلخل شده موجود در بلوک هبلکس باعث جلوگیری از عبور صوت می شوند ولی بلوک های سفالی تو خالی هستند و به راحتی صدا از آنها عبور می کند.

3. با توجه به زیاد شدن میزان زلزله در دنیای امروز وزن سازه یک امر مهم است و هرچه وزن یک سازه سبک باشد در برابر زلزله مقاوم تر است برای این امر در ساختمان سازی باید از بلوک های سبکی نظیر بلوک هبلکس استفاده شود.

4. در امر ساختمان سازی زمان اجرا بسیار مهم است زیرا با کاهش زمان اجرا هزینه نیروها نیز کاهش پیدا میکند و پروژه زودتر تمام می شود.

5. میزان پرتی و خرابی بلوک های سفالی بسیار بیشتر از بلوک های هبلکس است.

6. بلوک هبلکس دارای مقاومت زیادی است که باعث می شود در برابر فشارهای وارد شده بر ساختمان مقاوم باشد در حالی که بلوک سفالی مقاومت کمی دارد.



در مقاله فوق قصد داشتیم تفاوت بین دو بلوک سفالی و هبلکس را بررسی کنیم و امیدواریم که مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:

راهنمای خرید آجر مرغوب و با کیفیت


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن




تعداد نظرات : 0