لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با روش های تشخیص بلوک مرغوب از نا مرغوب

در کارخانه انواع بلوک های ساختمانی نظیر بلوک سفالی را از سیمان و دیگر مواد اولیه موردنیاز به هر بلوک بصورت قطعه ای پیش ساخته و مجزا تولید و به بازارعرضه می کنند. از انواع بلوک های دیواری ساختمانی در بدنه های سازه بتنی یا فولادی بصورت مجزا استفاده می کنند که این امر باعث می شود زمان اجرای پروژه کاهش یابد.
بلوک های ساختمانی را در انواع مختلفی مثل بلوک سیمانی تولید می شود که مهندسین و پیمانکاران می توانند براساس نیاز و بودجه؛ تصمیم بگیرند که از کدام نوع این بلوک ها استفاده کنند. اکنون در این مقاله می خواهیم به شما عزیزان راه های تشخیص بلوک مرغوب از نا مرغوب را اموزش دهیم تا بتوانید در صورت لزوم بلوک مرغوبی خریداری کنید؛ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:

روش های تشخیص بلوک مرغوب از نامرغوب:



1- در هنگام خرید بلوک و همچنین خرید سفال ابتدا به لبه های آن دست بزنید. بلوک مرغوب دارای لبه های محکم و سختی است و لبه های بلوک نامرغوب خرد می شود. این امر به دلیل کمبود سیمان در ملات یا آبیاری کم و نامناسب بلوک دیواری است.

2- زمانی که یک بلوک مرغوب را از ارتفاع یک متر و نیمی روی زمین خاکی و محکم بندازید نباید بشکند و خورد شود.

3- رنگ بلوک های مرغوب یکدست رو به تیره است و دلیل رنگارنگ بودن رنگ بلوک های نامرغوب این است که ملات موجود در آنها به خوبی هم نخورده و یا میزان مواد موجود درآنها یکسان نبوده است. البته لازم به ذکر است که بعضی ها در زمان تولید آجر از رنگ های مکمل استفاده می کنند که این کار باعث می شود رنگ بلوک به شدت به رنگ سیمان نزدیک شود.

4- به بلوکی که دانه بندی درشت و زمختی داشته باشد بلوک مرغوب می گویند و به بلوکی که دارای دانه بندی ریز است بلوک نامرغوب می گویند.

5- وجود خاک در ملات بلوک باعث سخت تر و محکم تر شدن آن بلوک می شود و به همچین بلوکی بلوک مرغوب می گویند.

6- نکته ای که در بلوک ها برای مصرف کننده و تولیدکننده دارای اهمیت بسیاری است، ضخامت یا گوشته آنهاست. ضخیم تر بودن گوشته برای مصرف کننده و نازک تر بودن آن برای تولیدکننده بهتر است. اما درکل برای تمامی بلوک ها اعم از دیواری، سقفی و تیغه ای ضخامت های استانداردی تعریف شده است.

درمقاله فوق درمورد راه ها و روش های تشخیص بلوک مرغوب از نامرغوب توضیحاتی دادیم تا شما عزیزان بتوانید با خواندن آنها بلوک های مرغوب و خوبی را خریداری کنید. استان یزد به علت داشتن خواب باکسفیت به عنوان قطب اصلی تولید مصالح ساختمانی نظیر انواع بلوک های ساختمانی، آجر و و.... سهم عمده ای از بازار را به خود اختصاص داده است.(جهت خرید سفال یزد و خرید آجر یزد کلیک کنید)


پیشنهاد میکنیم از مقاله انواع آجرنمای ساختمان دیدن فرمایید


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0