لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک سیمانی با بلوک لیکا در چیست؟

بلوک های ساختمانی جزو مصالحی هستند که از آنها در ساختمان سازی استفاده می کنند. بلوک های ساختمانی نمونه پیشرفته آجرها هستند با این تفاوت که بلوک ها را بزرگ تر از اجر تولید می کنند. البته بلوک ها با آجر در نکات دیگری هم تفاوت دارند.
اکنون در این مقاله قصد داریم به تفاوت بین دو بلوک سیمانی و لیکا بپردازیم؛ پس با ما همراه باشید.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


بلوک سیمانی:


بلوک های سیمانی را از ترکیب مواد اولیه ای نظیر شن، ماسه، سیمان و آب در ابعاد و وزن های مختلف تولید می کنند. این بلوک ها جزو دسته مصالح پیش ساخته ای هستند که در ساختمان سازی از آنها بیشتر برای ساختن دیوارها استفاده می کنند. برای اتصال بلوک ها به یکدیگر از ملات شن، ماسه و آب استفاده می شود. بلوک های سیمانی انواع مختلفی نظیر توخالی باربر و غیر باربر، توپر و آجربتنی دارند.


بلوک لیکا:


بلوک لیکا را در ابعاد و اشکال مختلف و از مخلوط کردن دانه های لیکا، سیمان و آب تولید می کنند. این نوع بلوک ها دارای ویژگی های بسیاری نظیر عایق گرما و سرما، عایق صدا، عایق حرارت، مقاومت مکانیکی پایدار دربرابر فشار، مقاوم دربرابر حریق و آتش سوزی، وزن سبک و ... هستند.


تفاوت بلوک سیمانی و بلوک لیکا:


بلوک های لیکا جزو دسته بلوک های سیمانی هستند. با این تفاوت که در تولید بلوک لیکا بجای پوکه معدنی از پوکه صنعتی استفاده شده است. قالب پوکه های صنعتی استفاده شده در بلوک لیکا سنگدانه های سبک رسی هستند. این سنگدانه های رسی را از انبساط کردن خاک رس در کوره های گردان با حرارت 1200 درجه سانتی گراد تولید می کنند.
از آنجایی که پوکه های رسی را با حرارت و چرخش زیاد تولید و از آنها درساخت بلوک لیکا استفاده میکنند موجب کاهش وزن این نوع بلوک نسبت به بلوک سیمانی شده است. همچنین بلوک سبک لیکا در مقایسه با بلوک سیمانی دارای ویژگی های دیگری نظیرعایق حرارتی، عایق صوتی، مقاوم در برابر آتش سوزی و ... است.
عمده ترین و مهم ترین تفاوت این دو بلوک قیمت آنها است. بلوک های سیمانی بسیار ارزان تر از بلوک های لیکا هستندبه همین دلیل نسبت به بلوک های لیکا فروش بیشتری هم دارند.


درمقاله فوق درمورد دو بلوک سیمانی و لیکا توضیحاتی دادیم همچنین تفاوت بین آن دو را گفتیم. امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

ممنون از توجه شما، پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با آجر خنک کننده دیدن فرمایید..


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0