لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

کاربرد استفاده از آجرنما پلاکی + رنگ بندی آن

در مقاله ای که قبلا از همین وب سایت منتشر شد، درمورد آجرنما پلاکی توضیحاتی دادیم و مزایای استفاده از آن را گفتیم؛ اکنون با انتشار این مقاله قصد داریم به کاربرد و رنگ بندی این نوع آجر بپردازیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله ما را یاری نمایید.(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید)


کاربرد آجرنما پلاکی در ساختمان سازی


از آجرنما پلاکی در مواقع مختلف از جمله ساختن و یا باز سازی کردن اماکن تاریخی، ساختن مسجد سنتی، بناهای سنتی زیبا و چشم نواز و ... استفاده می کنند.
کاربرد آجرنما پلاکی در ساختمان سازی به این دلیل است که توانسته به برخی از هدف ها و جزئیات معماری دست پیدا کند. همچنین استفاده از آن به همراه دیگر مصالح ساختمانی در نما، موجب خلق نمایی فوق العاده زیبا و چشم نواز می شود.
ضمنا برای ایجاد جذابیت بیشتر در ظاهر درونی ساختمان نیز می توانید از آن استفاده نمایید. ولی در کل بیشترین کاربرد این نوع آجر در نماهای خارجی ساختمان می باشد چراکه می تواند در برابر عوامل بیرونی و جوی، استحکام مناسبی را از خود نشان دهد.


رنگ بندی آجرنما پلاکی


خاک رس، یکی از مواد اولیه در تهیه آجرنما پلاکی می باشد. آجرنما پلاکی باتوجه به درجه حرارتی که در کوره به آن می دهند و نوع خاک رسی که در تهیه آن استفاده می شود از رنگ بندی مختلفی برخوردار است.
معمولا شروع طیف رنگی آجرنما پلاکی، از رنگ زرد پر رنگ تا رنگ گلبهی می باشد. البته لازم به ذکر است که هرکدام از رنگ های اشاره شده از طیف رنگی مختلفی برخوردار هستند. به عنوان مثال در انتخاب آجرنما پلاکی، طیف رنگ قرمز شامل دو رنگ با کدهای متفاوت می باشد که تفاوت موجود در این کد بر می گردد به کمرنگ یا پر رنگ بودن یکی از آجرها نسبت به آجر دیگر. (جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


نکات مهم درهنگام خرید آجرنما پلاکی


 درهنگام خرید این نوع آجر توجه داشته باشید که رنگ آن بصورت طبیعی باشد و در سطح، پایداری زیادی داشته باشد.
رنگ مغز آجرنما با رنگ سطح آن همرنگ باشد و در برابر ساییده شدن دچار تغییر رنگ نشود.
برای تهیه و تولید آجرنما پلاکی قرمز رنگ از پایه سنگ شیل استفاده می شود که همین امر دلیل بر افزایش وزن و استحکام آجرنما پلاکی قرمز در مقایسه با دیگر رنگ بندی آن نظیر آجرنما پلاکی زرد می باشد.


کلام آخر


در این مطلب درمورد کاربرد و رنگ بندی آجر نما پلاکی توضیحاتی دادیم تا بتوانیم در این راستا به شما سروران عزیز کمکی کرده باشیم. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت سامان را با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمت مفید و موثر تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله تفاوت بلوک دیواری لیپر با بلوک های AAC و CLC دیدن فرمایید


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0