لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با نمای ساختمانی سنگ و آجر (قسمت دوم)

درمقاله ای که قبلا از همین وب سایت منتشر کردیم درمورد نمای ساختمانی آجر و سنگ به صورت کامل توضیحاتی دادیم اکنون در این مقاله قصد داریم به ادامه توضیحات خود در همین زمینه بپردازیم؛ بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا اتهای این مقاله با ما همراه باشید.(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید)


نمای آجری مدرن


نماهای آجری مدرن درواقع از طراحی های مدرن تبعیت می کنند. معماران و طراحان در این نوع از نماها، کاربردهای جدید اجرای آجر را ارائه می دهند. به عنوان مثال با پروفیل گذاری داخل آجر آن را بصورت مارپیچ طراحی و اجرا می کنند.
امروزه در جهان نمونه های بسیار موفق و جذاب فراوانی وجود دارد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و با الگو برداری از گره چینی و آجرچینی های سنتی آنها را بصورت مدرن در نما اجرا می کنند همچنین از ترکیب کردن آجر با دیگر مصالحی همچون سنگ، نماهای بسیار شیک تر و جذاب تری خلق می شود.


نمای ساختمانی ترکیب شده از آجر و سنگ، برای طراحی چه نوع ساختمان هایی مناسب است؟


این نوع نماها می تواند برای هرگونه بنایی مناسب باشد اما مناسب ترین و بیشترین کاربرد آنها در ساختمان های مسکونی می باشد.


انتخاب مناسب ترین آجر و سنگ برای طراحی نما


برای طراحی نماهای سنتی معمولا باید از آجرهای ماشینی مانند آجر قزاقی استفاده شود اما برای طراحی نماهای مدرن باید از نوع نسوز آنها استفاده گردد.
برای انتخاب رنگ آجر و سنگ نباید از رنگ های مشابه و یا نزدیک به هم استفاده شود تا نمای جذاب تری ایجاد گردد.
بهترین گزینه استفاده از سنگ ها با رگه های محو در طیف رنگی روشن می باشد تا با آجر جلوه بهتری داشته باشد.


قیمت نماهای ساختمانی آجری و سنگی


قیمت اینگونه نماهای ساختمانی بستگی به نوع طراحی، میزان استفاده از آنها و نوع آجر و سنگ کاربردی دارد. همچنین نحوه اجرا و چیدمان آنها نیز در این زمینه تاثیر گذار خواهد بود.

نورپردازی در نمای آجری و سنگی مدرن


در نماهای ترکیبی؛ نورپردازی بین آجر و سنگ موجب ایجاد کنتراست می شود که این امر دارای اهمیت بسیاری است. همچنین بیشتر طراحان بر این باورند که نماهای ترکیبی باید به صورت ساده طراحی و اجرا گردند بنابراین نورپردازی می تواند جلوه و جذابیت بیشتری به چنین نماهایی به خصوص در شب ببخشد.
نورپردازی نما امری کاملا تخصصی است که در چنین نماهایی غفلت از آن نتیجه مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت.


کلام آخر


در مقاله فوق و مقاله منتشر شده قبلی درمورد نماهای اجرا شده از آجر و سنگ توضیحات کاملی دادیم و امیدواریم که مورد مطالعه و توجه شما عزیزان قرار بگیرد.
با ارائه نظرات و پیشنهادات خود درمورد تمامی مقالات و خدمات ارائه شده در وب سایت آجر سامان ما را در ارائه خدمات و مقالات بهتر و مفید تر یاری فرمایید.

جهت آشنایی با بلوک دیواری بتن پلیمری و ویژگی های آن  دیدن فرمایید.


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0