لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بلوک پرلیت (Perlite) چیست و چه مزایایی دارد؟

بلوک پرلیت، جزو پر مصرف ترین انواع بلوک های دیواری هستند که در سراسر جهان مورد استفاده قرار مي گيرند.
باوجود اینکه این نوع بلوک سالهای بسیاری است که به بازار عرضه شده است اما متاسفانه در ایران از آن به عنوان مصالح نوین و جدید یاد می شود.
این نوع بلوک می تواند بهترین و مناسب ترین جایگزین برای بلوک سفالی و بلوک سیمانی باشد.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید) برخی از معماران و مهندسین از بلوک پرلیت به عنوان مصالح ساختمانی سبز یاد می کنند چرا که منشا این نوع بلوک طبیعت است.


بلوک دیواری پرلیت


پرلیت، سنگ آتشفشانی شیشه ای می باشد که در اثر حرارت و گرم شدن، دانه های مذاب موجود در آن حدود 4 تا 20 برابر حجم اولیه خود افزایش حجم پیدا می کنند. زمانی که سنگ پرلیت افزایش حجم پیدا کرد ساختار درونی آن شبیه به فوم ( به شکل حباب های شیشه ای میکروسکوپی ) می شود. به همین منظور از آنها به عنوان یک عایق پر کاربرد با چگالی پایین استفاده می گردد.
در کارخانه برای تولید این نوع بلوک، ابتدا طی فرآیند خاصی پرلیت خام را به پرلیت منبسط تبدیل، سپس با استفاده از دستگاه های ویژه ای آن را با سیمان ترکیب می کنند تا محصول نهایی تهیه و تولید گردد. در انتها به آن فرم مخصوص را می دهند و پس از خشک شدن در ابعاد مختلف و مخصوصی برش می زنند.

 ویژگی های بلوک پرلیت:


جذب آب کم
توانایی بالا در جذب صدا
سازگاری با محیط زیست
دارای وزنی بسیار سبک
تهیه شده از مواد طبیعی و خالص
صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه های ساخت و ساز


دلیل استفاده از بلوک پرلیت در ساختمان سازی چیست؟


دلایل بسیاری برای مجاب کردن مهندسین و معماران به استفاده از بلوک پرلیت در امر ساختمان سازی وجود دارد. ب عنوان مثال کیفیت بالای عایق، وزن سبک و سازگاری با محیط از جمله دلایل استفاده از آنها می باشند اما صرفه جویی در هزینه ها، جزو مهم ترین دلایل برای استفاده از اين نوع بلوك ها هستند.


کلام آخر


در این مقاله درمورد بلوک دیواری پرلیت توضیحات کاملی دادیم همچنین به مزایای آن نیز پرداختیم و گفتیم که چرا از بلوک پرلیت در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده قرار می گردد. امیدواریم که این مقاله مورد مطالعه و توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم مطالب با ارزش تری را خدمت شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله مزایای استفاده از بلوک پرلیت دیدن فرمایید.


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0