لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک لیکا با لیپر (قسمت اول)

بلوک سبک دیواری، یکی از بهترین نوع بلوک ها در صنعت ساختمان سازی می باشد. این نوع بلوک دارای انواع و اقسامی است که براساس مشخصات و ویژگی هایی که دارند، در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین براساس میزان مقاوت و چگالی هریک از آن ها، در رده های مختلفی تقسیم می شوند. بهتر است بدانید در صورتی که از بلوک سبک دیواری تو خالی در ساختمان سازی به کار برده شود، از مواد طبیعی و مصنوعی به منظور پر کردن قسمت های تو خالی آن استفاده می نمایند تا میزان استحکام آن را در برابر انواع شرایط همچون آتش، زلزله، رطوبت و صدا افزایش دهند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه ی بلوک سبک دیواری لیکا و لیپر، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


آشنایی با لیکا موجود در بلوک سبک دیواری لیکا:


بلوک سبک دیواری لیکا، یکی از بلوک های دیواری محسوب می شود که از دانه های رس منبسط شده در مواد تولیدی آن، مورد استفاده قرار داده شده است. همچنین میتوان گفت بلوک سبک دیواری لیکا، حاصل از انبساط خاک رس در اثر حرارت 1200 درجه ی سانتی گراد است. دانه های لیکا به صورت کروی شکل هستند و جنس آن ها، زبر و ناهموار می باشد. رنگ این دانه ها در سطح خارجی به رنگ قهوه ای و در سطح داخلی به رنگ سیاه است. همچنین بهتر است بدانید لیکا به دلیل ناپیوستگی و حالت پراکندگی که دارد، وزن پائینی داشته و بهترین عایق در برابر صوت می باشد. دان های لیکا، نقش موثری در هدایت کردن حرارت به سمت پائین دارد. یکی از مهمترین دلایل اینکه لیکا به منظور پرکننده در بلوک سبک بتونی و بلوک سبک دیواری مورد استفاده قرار می گیرد، پایدار بودن آن از نظر شیمیایی است. همچنین مقاوت بالایی در برابر آتش سوزی از خود نشان می دهد.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)


آشنایی با لیپر موجود در بلوک سبک دیواری لیپر:


بهتر است بدانید لیپر مانند لیکا، نوعی دانه یا جسمی دیگر نیست! بلکه نوعی اسم تجاری بوده و به بلوکی تعلق می گیرد که از ملاتی همچون سیمان، دانه های پرلیت، پوکه کرپ، الیاف پروپیلن ، میکروسیلیکا، آب و دیگر مواد افزودنی های دیگر در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته شده است. همچنین بهتر است بدانید ترکیب پرلیت، نوعی ماده ی جامد آمورف شیشه ای آتشفشانی محسوب می گردد که از شکل کروی و سبک، برخوردار می باشد. ترکیب پرلیت و الیاف پلی پروپیلن در بلوک، موجب افزایش استحکام آن در برابر حرارت شده است. میزان پایداری شیمیایی و عایق بودن بلوک سبک دیواری لیپر در برابر صوت، به دلیل استفاده از موادی می باشد که در تولید آن، مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین بهتر است بدانید میزان هدایت کردن حرارت توسط این نوع بلوک، بسیار کم می باشد.

کلام آخر:


بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری لیپر، هردو از مزایای بالایی برخوردار هستند. اما بهتر است بدانید خرید بهترین بلوک که از مواد اولیه ی با کیفیت و درجه یک در تولید آن ها استفاده شده باشد، شرط برخورداری از مزایای هریک از آن ها است. پیشنهاد ما به شما برای تهیه ی بلوک سبک دیواری باکیفیت و درجه یک، استفاده از خرید اینترنتی وبسایت آجر سامان می باشد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه بلوک سبک دیواری لیکا و لیپر بود. البته لازم به ذکر است این مقاله، همینجا به پایان نمی رسد و در مقالات منتشر بعدی به ادامه ی آن می پردازیم امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را افزایش نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله تفاوت بلوک دیواری لیکا  لیپر (قسمت دوم) دیدن کنید.



 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0