لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مزایای بلوک سبک هبلکس

جالب است بدانید بلوک دیواری که در ساختمان سازی استفاده میشود، متفاوت و براساس مواد اولیه ای که در آن ها به کار رفته است، دارای انواع مختلفی می باشد. همچنین مرغوب بودن هریک از بلوک ها، به نوع موادی که در تولید آن ها به کار رفته است بستگی دارد. یکی از بهترین بلوک هایی که در ساختمان سازی مورد استفاده ی اغلب معماران قرار میگیرد، بلوک سبک هبلکس است. این نوع بلوک براساس مواد اولیه ی درجه یکی که در تولید آن مورد استفاده قرار گرفته است، از مزایای زیادی برخوردار می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی مزایای استفاده از بلوک سبک هبلکس، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

20 مورد از مزایای بلوک سبک هبلکس:


1) بلوک سبک هبلکس هنگامی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد، به آستر کاری توسط (گچ و خاک) نیازی ندارد و تنها استفاده از پوشش چند میلی متر متریال گچ برای آن کافی می باشد.
2) این نوع بلوک، بهترین عایق در برابر صدا، حرارت و رطوبت می باشد و در صورت استفاده از آن ، نیاز به عایق بندی ساختمان نیست.
3) استفاده از بلوک سبک هبلکس در دیوارچینی ساختمان، موجب کاهش وزن دیواره ها می گردد.
4) بلوک سبک هبلکس از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در صورتی که به آن فشار وارد شود، ظاهرش تغییری نخواهد کرد.
5) استفاده از بلوک سبک هبلکس در ساختمان سازی، موجب سهولت در کار شده و سرعت کار را افزایش می نماید؛ زیرا از وزن سبکی برخوردار بوده و حمل و نقل آن آسان می باشد.
6) استفاده از این نوع بلوک در قسمت های مختلف ساختمان همچون دیوار چینی داخلی، دیوار چینی خارجی، پارتیشن های متفاوت وتیغه بندی ساختمان امکان پذیراست.
7) یکی دیگر از قابلیت های بلوک سبک هبلکس، کاهش بار مُرده ی ساختمان می باشد.
8) استفاده از ملات های مختلف هنگام به کار بردن بلوک سبک هبلکس در ساختمان، کاهش می یابد.
9) بلوک سبک هبلکس، بهترین نوع بلوک در برابر عملیاتی همچون اره کاری، برشکاری، چکش کاری ، سوراخ کردن جهت نصب تجهیزات مختلف و .... می باشد و از مقاومت بالایی در برابر چنین اعمالی برخوردار است.
10) میزان سرعت دیوارچینی ساختمان هنگام استفاده از بلوک سبک هبلکس در مقایسه با چینی توسط آجر، 5 برابر افزایش می یابد.
11) کارفرما هنگام استفاده از بلوک سبک هبلکس در ساختمان سازی، موجب کاهش هزینه ی دستمزد به نیروهای مربوطه می گردد.
12) بلوک سبک هبلکس از انسجام و یکپارچگی بالایی در برابر زلزله، زمین لرزه ودیگر شرایط جوی برخوردار می باشد.
13) اجرای تاسیسات مختلف ساختمان همچون تاسیسات برق هنگام استفاده از بلوک سبک هبلکس، سهولت می یابد.
14) به کار بردن میزان حجم تاسیسات گرمایشی و سرمایشی در ساختمانی که از بلوک سبک هبلکس در آن استفاده شده است، کاهش می یابد.
15) بلوک سبک هبلکس از ماهیچه هایی در زوایای داخلی و خارجی خود برخوردار است که موجب افزایش استحکام و مقاومت آن ها شده است.
16) بهتر است بدانید بلوک های سبک هبلکس به دلیل طراحی خاصی که دارند، از سهولت بالایی در اتصال به یکدیگر برخوردار هستند.
17) به کار بردن بلوک سبک در ساختمان سازی، موجب کاهش استفاده از دوغاب می گردد.
18) میخ زدن یا پرچ زدن به بلوک های سبک هبلکس، نیز امکان پذیر می باشد.
19) بلوک های سبک هبلکس از ابعاد استاندارد و دقیقی برخوردار می باشند.
20) این بلوک های ویژه طبق مقررات ملی ساختمان تولید شده و تمامی موارد لازم در آن رعایت شده است.



کلام آخر:

استفاده از بلوک سبک هبلکس از مزایای بالایی برخوردار است که در مقاله بالا به برخی از آن ها، اشاره نمودیم. البته لازم است بدانید استفاده از متریال های درجه یک و با کیفیت در تولید آن ها ، نقش مهمی در میزان مزایای این نوع بلوک دارد. پس بهتر است جهت تهیه ی آن، نزد فروشگاه های معتبر مراجعه نمائید. همچنین می توانید جهت برخورداری از انواع مصالح ساختمان سازی همچون بلوک، به خرید اینترنتی وبسایت آجر سامان مراجعه کرده و در نهایت از نوع مرغوب و باکیفیت آن ها برخوردار گردید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی معرفی چند مورد مزایای استفاده از بلوک سبک دیواری هبلکس، در اختیار شما بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و در نهایت مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را افزایش نمائیم.

تعداد نظرات : 0