لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

ویژگی بلوک مرغوب

کیفیت و مرغوبیت بلوک ساختمانی از مهمترین عواملی محسوب می گردد که باید هنگام تهیه آن، نهایت دقت را به عمل آورد. لازم است بدانید در صورت استفاده از بلوک نامرغوب و فاقد کیفیت برای ساختمان، ممکن است با اختلالاتی همچون نم زدگی دیواره ها، ترک برداشتن، عبور صداها و... مواجه شوید؛ بنابراین بهتر است اقدام به تهیه ی نوع درجه ی یک آن ها نمائید. یکی از بهترین نوع بلوک ساختمانی که نسبت به دیگر بلوک ها از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار است، بلوک دیواری می باشد. البته لازم به ذکر است متاسفانه برخی افراد سودجو بلوک های ساختمانی نامرغوب دیگر را جایگزین بلوک دیواری مرغوب کرده و به فروش می رسانند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی راهکارموثر جهت تشخیص بلوک دیواری مرغوب در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


5 ویژگی بلوک دیواری مرغوب:


برای تشخیص بلوک دیواری مرغوب از نامرغوب، چند راهکار موثر وجود دارد که در ادامه، به 5 مورد از مهمترین آن ها اشاره شده است:


1. رنگ یکنواخت، یکی از نشانه های بلوک دیواری مرغوب محسوب می گردد؛ بدین صورت که در صورت نگهداری نامناسب از بلوک ها، ممکن است قسمت هایی از آن دچار اختلالاتی مثل رنگ تیره ، خشکی ،پوک شدن و ... گردد. در این صورت رنگ یکنواخت آن از بین رفته و به رنگ سیر و نیم سیر تبدیل می شود. از این رو به این واقعیت پی می بریم که بلوک، فاقد کیفیت و مرغوبیت می باشد.


2. یکی دیگر از راهکار های موثر برای اثبات مرغوبیت بلوک دیواری، تست کردن میزان استحکام آن است؛ بدین صورت که نوعی بلوک دیواری را از ارتفاع 5/1 رها نمائید؛ در صورتی که بلوک ترک برداشته و آسیب ببیند، نشان دهنده ی استحکام پائین می باشد. بنابراین باید به این نتیجه پی برد که این نوع بلوک دیواری فاقد کیفیت است.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)


3. بلوک دیواری های مرغوب از لبه های یکپارچه و منظمی برخوردار هستند؛ به طوری که با برخورد دست یا وسیله ی دیگر، قابل کنده شدن و خورد شدن نمی باشند.


4. در صورتی که بلوک دیواری از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد، لازم است دارای ضخامتی باشد که میزان مقاومت آن را فراهم نماید. بهتر است بدانید در صورتی که میزان ضخامت بلوک دیواری کم باشد، موجب کاهش فشار مقاومتی آن می گردد و از میزان عایق بودن آن در برابر حرارت، صوت و... کاسته می شود. همچنین میزان مقاومت آن در برابر کنده کاری به منظور نصب کانال ها و تاسیسات، کاهش می یابد.


5. اگر هنگام تولید بلوک های دیواری از دانه های ریز به مواد اولیه ی آن بیفزایند، موجب کاهش میزان زبری بلوک می گردد؛ در نتیجه همین امر موجب کاهش میزان مقاوت حرارتی آن می شود.


کلام آخر:


بهتر است به منظور برخورداری از مصالح ساختمانی با کیفیت، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید تا از نوع درجه یک آن ها بهره مند شوید. همچنین میتوانید از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون آجر سامان، به منظور خرید بلوک دیواری خود استفاده نمائید تا از نوع مرغوب و درجه یک آن بهره مند شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی ذکر ویژگی های بلوک دیواری مرغوب بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات انتشار یافته از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح خدمات ارائه شده را افزایش نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با تاریخچه بلوک دیواری دیدن کنید.






 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0