لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

دیوارچینی با بلوک سیمانی چگونه انجام میشود؟

طبق مطالبی که در مقالات آمده است دریافتیم که بلوک سیمانی یکی از بهترین نوع بلوک دیواری و از مصالح بسیار پرکاربرد در دیوار چینی است که انواع مختلفی داشته و بر حسب نوع دیوار موردنظر، استفاده می‌شوند. در این مقاله به نحوه ساخت دیوار چینی با استفاده از بلوک سیمانی می‌رسیم که در ادامه مطلب به طور کامل تمام مراحل را توضیح خواهیم داد.پس ما با همراه باشید.


مراحل دیوارچینی با بلوک سیمانی


گام اول: خیس کردن بلوک‌ها


خیس کردن بلوک‌ها از مهمترین موارد در دیوار چینی است چرا که در صورت عدم خیس کردنشان، آب ملات توسط بلوک‌ها جذب شده و ملات کیفیت لازم را نخواهد داشت.
بلوک آب ملات را به خود کشیده و هیدراتاسیون سیمان کند یا متوقف شده و در نتیجه چسبندگی ملات کم می‌شود.
چاره این کار خیس کردن بلوک‌ها پیش از دیوار چینی است تا رطوبت خود را در تمامی مراحل کار حفظ کنند.


گام دوم: یک رگه کردن و شروع دیوارچینی


قبل از هر چیز دیوار را باید یک رگه کرد،یعنی رج اول را روی زمین قرار دهید تا اختلافاتی که در نقشه با پلان واقعی است مشخص شود. سپس از ملات پر سیمان جهت اتصال بلوک‌ها به هم استفاده کنید.
ملات را بر دو جداره خارجی به صورت دو نوار جداگانه از یکدیگر پخش می‌کنند. گاهی لازم است تا علاوه بر این کار داخل بلوک‌ها نیز پر شود.
پر کردن بلوک‌ها برای افزایش مقاومت فشاری و استحکام در دیوارهای باربر است.(جهت مشاهده مشخصات انواع بلوک سقفی کلیک کنید)


گام سوم: ریسمون کشی و پر کردن بندهای افقی و قائم


استفاده از شمشه و ریسمان در دیوار چینی از موارد بسیار مهم است که بعد از یک رگه کردن، شمشه ها در دو طرف دیوار قرار گرفته و بین آن‌ها ریسمونی کشیده می‌شود. این کار برای کنترل شاقولی دیوار در هر رج الزامی است.
استفاده از بلوک‌هایی که اندازه عرض یکسانی دارند در ساخت دیوار بسیار مهم است تا دیوارچینی به بهترین شکل انجام شود.
بند‌های افقی و قائم بین بلوک‌ها باید با ملات پر سیمان پر شود.
برای چیدنشان کافیست که قسمت انتهایی و گوشه شروع شود و در ادامه بخش وسط را بچینید.
نکته ای که حایز اهمیت می باشد اینکه توجه داشته باشید که هیچ بخشی از دیوار بیشتر از ۵ رج بلوک از سایر بخش‌ها بالاتر نباشد.



کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را نحوه دیوار چینی با بلوک سیمانی آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه مصالح ساختمانی مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجر سامان یزد نیز اقدام به خرید کنید.


امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجر سامان یاری فرمایید.

تعداد نظرات : 0