لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با سقف سیاک و مزایای آن

سقف ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها از مزایای منحصر به فردی برخور دارند و نحوه اجرا کردن هرکدام از آنها با دیگری متفاوت است.
در این مقاله قصد داریم درمورد سقف سیاک مطالبي را بيان كنيم و با مزایای آن را آشنا شويم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مطلب، با ما همراه باشید.

سقف سیاک


سقف سیاک به روش سقف های بتن مسلح تیر و دال بتنی یک طرفه اجرا می گردد. این نوع سقف مزایای منحصر بفردی دارد به همین دلیل از آن بسیار استفاده می شود.
برای اجرای سقف سیاک نیاز است قبل از بتن ریزی، قالب های فلزی تیرچه ها بر اساس ابعاد و فواصل محاسبه شده در کنار یکدیگر قرار بگیرند. همچنین باید قبل از بتن ریزی، شمع های چوبی و یا آهنی اجرا گردد و در تیرچه ها و دال ها، آرماتورگذاری های لازم صورت گیرد.
در سقف سیاک از بلوک های سفالی و سیمانی به عنوان پرکننده فواصل میانی تیرچه ها استفاده نمی شود که همین امر باعث کاهش وزن سقف و به حداقل رسیدن میزان نشت شیرابه بتن در فواصل تیرچه ها خواهد شد در نتیجه کیفیت بتن اجرا شده ارتقاء پیدا می کند.(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید)

مزایای سقف سیاک


از مزایای سقف سیاک علاوه بر کاهش ضخامت و وزن آن می توان به افزایش طول عمر لوله های تاسیساتی و برقی به دلیل عدم تماس آنها با مصالح ساختمانی اشاره کرد.


برخی دیگر از مزایای این نوع سقف عبارتند از:


استفاده از سقف سیاک موجب سهولت در نصب و جابه جایی قالب ها می شود.
همانطور که گفته شد برای اجرای این نوع سقف دیگر نیازی به انواع بلوک سقفی نظیر بلوک سفالی نمی باشد.
این نوع سقف دارای قابلیت عبور لوله های تاسیساتی از میان سقف را دارا می باشد.
سقف سیاک در برابر حریق و آتش سوزی از مقاومت بالایی برخوردار است.
میزان آرماتور مورد نیاز این نوع سقف در مقایسه با سقف تیرچه بلوک بسیار کم تر می باشد.
استفاده از این نوع سقف موجب کاهش زمان و هزینه های اجرایی می شود.


کلام آخر


در مقاله فوق درمورد سقف سیاک و مزایای آن به طور کامل توضیح دادیم تا به شما عزیزان در این زمینه کمک ناچیزی کرده باشیم. امیدواریم که این مطلب همچون دیگر مطالب ارائه شده از وب سایت ما مورد توجه و مطالعه شما عزیزان قرار گرفته باشد


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با نحوه اجرای سقف سیاک دیدن کنید.






 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0