لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با ویژگی های آجر فشاری(قسمت دوم)

از آن جایی که این آجر ظاهری طبیعی دارد، از آن در طراحی نمای ساختمان استفاده می شود. این آجر از قابلیت حفظ گرما در داخل فضا برخوردار نبوده و به راحتی آن را به بیرون انتقال می دهد. به همین خاطر از آن در ساخت خانه های مسکونی در مناطق سردسیر استفاده نمی شود. میزان جذب آب این متریال بین ۳ تا ۷ درصد می باشد. همین ویژگی سبب می شود از این محصول در طراحی نما و در مناطق مرطوب استفاده شود. رنگ آجر فشاری زرد یا قرمز و ما بین این دو می باشد که این تغییر رنگ به دمای پخت آجر، نوع خاک و فرمول مورد استفاده در تولید این محصول بستگی دارد. هرچه دمای پخت این آجر بالاتر باشد، رنگ آجر روشن تر بوده و از کیفیت بهتری برخوردار می باشد.


کاربرد آجر فشاری


اگرچه این محصول نمونه ای از مصالح ساختمانی قدیمی به شمار می آید، اما هم چنان کاربردهایی در صنعت ساخت و ساز دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:


 از این متریال در دیوار چینی و کرسی چینی پی دیوار استفاده می شود.
 برای ساخت دیوارهای باربر می توان از آجر فشاری استفاده کرد.
 اغلب از این محصول برای قالب بندی فونداسیون استفاده می شود.
 این محصول گزینه ای مناسب برای انتخاب در ساخت دیوار حیاط و ویلا می باشد.
 در گذشته از این آجر برای ساخت طاق ضربی استفاده می شده است.


محاسبه تعداد آجر فشاری


به طور کلی می توان گفت تعداد آجرهای فشاری در هر تن در حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ آجر می باشد. برای محاسبه تعداد آجرهای فشاری باید به مقطع و نمای دیوار و درک صحیح از چیدمان آجرها توجه ویژه ای داشت. هم چنین آن چه که باید مورد توجه قرار گیرد، نوع چیدمان دیوار می باشد برای مثال این که آیا از یک چیدمان معمولی برای ساخت دیوار استفاده شده است یا خیر! توجه به این نکته نیز می تواند باعث ایجاد تغییر در ضرایب مورد نظر شود.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با سقف تیرچه کرومیت و مزایای آن دیدن کنید.





 

آجر فشاری





 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0