لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مزیت استفاده از آجر انگلیسی درنمای ساختمان

آجر نما انگلیسی یکی از انواع آجر نما ساختمان است که برای نمای بنا و طراحی داخلی در کنار شومینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

مزایای آجر نمای انگلیسی شامل مقاومت در برابر ترک خوردگی، مقاوم در برابر رطوبت، ضد شوره و بهترین گزینه برای انتخاب نمای ساختمان است.

ساخت آجر نما انگلیسی با تنوع رنگی‌بندی از قرمز، مانند قرمز جگری و مشکی طراحی و تولید می‌شود. با توجه به تنوع رنگ‌بندی آجرهای انگلیسی در مراکز پخش مصالح ساختمانی، شما می‌توانید از این نوع آجر برای قسمت‌های مختلف ساختمان، باغ و ویلا، هتل‌ها و انواع کافی شاپ‌ها استفاده کنید.

استفاده از آجر نمای طرح انگلیسی نمای خاص و منحصر به فردی به بنای شما می‌دهد. برای همخوانی نمای ساختمان با منطقه و طبیعت پیرامون خود می‌توانید از رنگ‌بندی‌های مختلف آجر نما نسوز انگلیسی استفاده کنید. 

یکی از شاخص‌های آجر نسوز انگلیسی وزن بالای آن است.این نوع آجر به دلیل وجود اکسید آهن تا حدی نسبت به سایر آجرهای موجود در بازار وزن بیشتری دارد به همین دلیل باعث افزایش میزان خم شدگی و مقاومت فشاری آن می‌شود.(جهت آشنایی با انواع روش های آجر چینی اینجا کلیک کنید)

8  مزیت آجر نما انگلیسی

مصرف این نوع آجر برای صنعت ساختمان بسیار زیاد است، مزایای این آجر نما عبارت است از:

1- فاقد هر گونه تغییر شکل و ساختار

2- غیر قابل اشتعال

3- بهبود هوای داخلی

4- زیبایی منحصر به فرد

5- قابلیت انعطاف‌پذیری

6- امکان بازیافت

7- قیمت مناسب

8- سهولت در نگهداری و محافظت بدون نیاز به تعمیر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.


1. فاقد هر گونه تغییر شکل و ساختار

آجر نمای نسوز انگلیسی در مقابل فشار و یخ زدگی بسیار مقاوم و بادوام است. این نوع مصالح ساختمانی با تغییر نامحسوس دما منبسط نمی‌شود. آجرها در برابر یخ زدگی و حرارت بیش از حد تغییر شکل نمی‌دهند. همچنین در معرض فشار زیاد بسیار مقاومت بالایی دارند.

استفاده از آجر نمای انگلیسی  نسوز در ساختمان ‌هایی با ارتفاع ده طبقه یا بیشتر راحت‌تر و مقرون به صرفه تر  است. همچنین این نوع مصالح با انواع طرح‌های نما همخوانی دارند.

2. غیر قابل اشتعال

یکی از مزایای آجر نمای نسوز انگلیسی، غیر قابل اشتعال بودن آن است. این نوع مصالح غیر قابل اشتعال هستند و احتمال خطر آتش سوزی را به حداقل ممکن می‌رسانند. همچنین در هنگام وقوع آتش سوزی، نمای آجر از استشمام گازهای سمی جلوگیری می‌کند.

3. بهبود هوای داخلی

از دیگر مزیت‌های آجر نمای نسوز انگلیسی، بهبود هوای داخلی است، به این صورت که از گرمای خورشید به خوبی محافظت می‌کنند. در واقع منظور این است که ساختمان در فصول سرد سال با سرعت کمتر خنک می‌شود.

در فصول گرم سال نیز برعکس عمل می‌کند، یعنی منزل شما بیش از حد گرم نخواهد شد. استفاده از آجر نمای انگلیسی برای بهبود هوای داخلی ساختمان بسیار مناسب و مطلوب است.

مهم‌ترین ویژگی آجرها استفاده بهینه از انرژی است.

4. زیبایی منحصر به فرد

آجر نمای نسوز در مقابل فشار و یخ زدگی بسیار مقاوم و بادوام است. با تغییر دما جزئی منبسط نمی‌شود. این نوع مصالح در شرایط یخبندان یا گرمای بیش از حد ظاهر زیبا و منحصر به فرد خود را حفظ خواهند کرد و از طول عمر بالایی برخوردارند و در برابر فشار بسیار مقاوم و پایدار می‌باشند.

5. قابلیت انعطاف‌پذیری

کاربرد انواع آجر با یکدیگر متفاوت است، برای مثال از آجرهای فشاری یا آجر گری تنها در مواردی که استفاده می شود که زیبایی و نمای ساختمان مورد نظر اهمیت چندانی نداشته باشد، یا از آجرهای سوراخ دار در انواع دیوار چینی استفاده می شود، اما  آجر نمای انگلیسی دارای ساختار، بافت و رنگ‌بندی‌های مختلفی است که به راحتی می‌توانید آن را با سایر مصالح موجود ترکیب و در طراحی نمای ساختمان به کار ببرید.

6. امکان بازیافت

در طی سالیان متوالی بعد از تخریب و بازسازی می‌توان از این نوع آجرها مجددا در پروژه‌های بعدی استفاده کرد.

7. قیمت مناسب

قیمت یکی از مهم‌ترین مزایای آجر نمای انگلیسی است. این عامل بستگی به کیفیت، رنگ و ابعاد محصول دارد، لذا قیمت آن در مراکز فروش عمده مصالح ساختمانی نسبت به سایر مصالح ساختمانی موجود بسیار مناسب است.

8. سهولت در نگهداری و محافظت بدون نیاز به تعمیر

نمای ساختمان‌هایی که با آجر انگلیسی پوشش داده شده‌اند نیازی به نگهداری ندارند و زیبایی آن‌ها ماندگار است. حتی به مرور زمان بر جذابیت و زیبایی آن‌ها افزوده خواهد شد.





اهمیت استفاده از آجر نما نسوز انگلیسی

امروزه شاهد ساخت بیشتر منازل و ساختمان‌های مسکونی با قاب ‌های چوبی هستیم.ممکن است برای شما هم جالب باشد که با وجود سوختن چوب‌ ها در برابر حریق و توجه به این نکته که چوب‌ها وقتی شروع به سوختن می‌کنند در هر 60 ثانیه شعله‌های آتش دو برابر افزایش خواهد یافت، و کمتر از 20 دقیقه آتش تمام ساختمان شما را فرا خواهد گرفت و شما تنها چند دقیقه یا چند ثانیه فرصت دارید تا جان خود را نجات دهید.

به همین دلیل توصیه می‌شود تا حد امکان از مصالح نسوزی همچون آجر انگلیسی استفاده کنید که سرعت سوختن آن‌ها در هنگام آتش سوزی حدود یک ساعت یا حتی بیشتر می باشد و میتواند از شما محافظت کرده و فرصت بیشتری در اختیار شما قرار دهد که در نتیجه شما متحمل حداقل خسارت و آسیب خواهید شد.







کلام آخر:

در این مقاله در خصوص آجر نمای نسوز انگلیسی مطالبی را بیان کردیم. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با بیان نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب وبسایت آجر سامان یاری فرمائید.

تعداد نظرات : 0