لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

10 نمونه تزیین باغچه با آجر

باغچه جایی است که می توانیم با فضای باز ارتباط برقرار کنیم و آرامش و را پیدا کنیم. تزئین باغچه باعث افزایش زیبایی فضای بیرونی خانه شماست. یکی از مواد همه کاره و بادوام که می تواند باغچه شما را متحول کند آجر است. آجرها با جذابیت همیشگی خود، ظرافت زیادی به باغچه شما میدهند. در این مقاله، ده نمونه خلاقانه را بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانید از آجر برای تزئین باغچه خود استفاده کنید، چه یک باغچه در بالکن کوچک یا یک حیاط خلوت وسیع داشته باشید میتوانید با استفاده از آجر طرح های زیبایی را برای این بخش از خانه تان درست کنید.


تزیین باغچه با آجر و کمی خلاقیت و با کمترین هزینه


تزئین باغچه نیاز به هزینه های گران ندارد. با کمی خلاقیت و متریال مناسب می توانید فضای بیرونی خود را به یک بخش زیبا تبدیل کنید، بدون اینکه پول زیادی را از دست بدهید. یکی از مواد مقرون به صرفه و همه کاره که می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد آجر است. از آجرها می توان به روش های مختلف برای جذاب تر کردن باغچه خود استفاده کنید.
چه بخواهید مسیرها، بخش های مرتفع، حاشیه‌ها یا ویژگی‌های منحصربه‌فرد در باغچه ایجاد کنید، آجر ایده‌های مقرون به صرفه‌ای را در اختیار شما قرار میدهد .


1.خلاقیت در دورچینی باغچه با آجر های کهنه


وقتی نوبت به افزودن خلاقیت و جذابیت به باغچه می رسد، یکی از مناطقی که اغلب نادیده گرفته می شود دورچینی است. به جای اینکه به یک دورچینی ساده بسنده کنید، چرا از آجرهای قدیمی برای ایجاد یک مرز منحصر به فرد و چشم نواز برای فضای بیرونی باغچه خود استفاده نکنید؟ استفاده از آجرهای قدیمی برای حصار باغ شما نه تنها حس نوستالژی و شخصیت را اضافه می کند، بلکه راه حلی سازگار با محیط زیست و مقرون به صرفه ارائه می دهد.
توجه داشته باشید، کار با آجرهای قدیمی نیاز به نگهداری مناسب دارد. اطمینان حاصل کنید که آجرها تمیز، محکم و بدون ترگ باشند.


2_تزیین گلدان‌ها با آجر برای محوطه ای زیبا


تزیین گلدان با آجر می تواند راهی فوق العاده برای افزودن بافت، شخصیت و جذابیت به منظره باغچه شما باشد. چه گلدان های سفالی ساده داشته باشید و چه بخواهید ظروف قدیمی را احیا کنید، استفاده از آجر به عنوان تزئینات می تواند آنها را به نقاط کانونی خیره کننده تبدیل کند. میتوانید از یک حاشیه آجری در اطراف لبه گلدان های خود استفاده کنید.
از آجرهای کوچک استفاده کنید یا آجرهای بزرگتر را به قطعات کوچکتر برش دهید تا یک حاشیه منظم و یکنواخت ایجاد کنید. همچنین میتوانید گلدان های خود را با ایجاد یک پایه آجری روی هم بلند کنید. آجرها را به شکل دایره یا مستطیل بچینید و در مرکز آن فضایی برای قراردادن گلدان بگذارید. این پایه بلند به ارتفاع و دید گلدان های شما می افزاید و آنها را در باغچه برجسته تر می کند. این کار ساده به گلدان های شما ظاهری منسجم و زیبا می بخشد.


3_کباب‌پز (باربیکیو) آجری در باغچه


یک باربیکیو آجری در باغچه نه تنها یک بخش کاربردی برای پخت غذاهای خوشمزه در فضای باز است، بلکه یک ویژگی بصری جذاب و ماندگار است که به فضای بیرونی خانه شما شخصیت می بخشد. ساخت یک باربیکیو آجری یک ایستگاه آشپزی دائمی را فراهم می کند که می تواند در برابر عوامل مختلف مقاومت کند .
با یک باربیکیو آجری در باغچه خود، می توانید از تجربه آشپزی و غذاخوری در فضای باز با خانواده و دوستان لذت ببرید. جذابیت و دوام بی انتها آجرها، ظرافت و کارایی را به فضای بیرونی شما می بخشد و نقطه برای گردهمایی ها و ایجاد لحظات به یاد ماندنی در باغچه شما ایجاد می کند.



4_طراحی پاسیوی آجری در باغچه


طراحی یک پاسیو آجری در باغچه شما می تواند فضای بیرونی زیبا و جذابی را برای استراحت، سرگرمی و غذاخوری ایجاد کند. چه یک حیاط کوچک داشته باشید و چه حیاط بزرگ، یک پاسیو آجری جذابیت، دوام و تطبیق پذیری بی انتها را برای شما ارائه می دهد.


5_ محوطه سازی با طراحی مسیر آجری


محوطه سازی با طراحی مسیر آجری راهی فوق العاده برای جذاب کردن مسیر باغچه شما می باشد. با چیدن آجر در الگوهای پیچیده، مسیر باغچه را استثنایی کنید. چه طرح سنتی را انتخاب کنید یا یک مسیر پر پیچ و خم با آجرهایی با شکل نامنظم؛ این مسیر به باغچه شما جلوه ای زیبا و ظریف می بخشد.


6_دورچینی باغچه با آجر


حصار باغچه و دورچینی آن با آجر یک گزینه محبوب و بادوام برای محصور کردن و تعریف فضاهای بیرونی است. این یک ظاهر کلاسیک و جاودانه ارائه می دهد که می تواند زیبایی کلی باغچه شما را افزایش دهد و در عین حال حریم خصوصی، امنیت و حس محصور بودن را فراهم کند.


7-لبه باغچه با آجرهای سنتی


ایجاد حاشیه و لبه برای باغچه خود با استفاده از آجرهای سنتی یک راه جذاب و کاربردی برای تعریف و بهبود ظاهر فضای باغچه شما است. لبه باغچه آجری ساختار را به حیات اضافه می کند، مناطق مختلف را جدا می کند و به جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کند.


8_آجر چینی مسیر کنار باغچه


مسیر آجر چینی عنصری متمایز و جذاب است که می تواند زیبایی و فضای فرهنگی باغ شما را افزایش دهد. این سبک مسیر آجری با الهام از طراحی سنتی باغ چینی، الگوها، مواد و ارجاعات فرهنگی منحصر به فردی را در خود جای داده است. با استفاده از این مسیر آجری دیگر میتوانید از شر علف های هرز در مسیر باغچه تان خلاص بشید.


9_کف پوش آجری با آجر های سنتی


اگر قصد این را داشته باشید که در حیات خانه تان یک فضا برای نشستن مثل نیمکت درست کنید ، کف پوش آجری با استفاده از آجر های سنتی بهترین گزینه برای شما هستند.
با استفاده از این کفپوش های آجری دیگر نباید نگران فرو رفتن پایه های صندلی یا نیکمت خود در زمین باشید.



10_پونی وال Pony Wall آجری در باغچه


اگر که بخواهید برای باغچه تان یک بخش جدا کننده کوچک درست کنید ، استفاده از پونی وال بهترین گزینه برای شما هست. همینطور که گفتیم این طرح اشاره به دیواره های کوچک در اطراف باغچه دارد که باعث میشود فضای باغچه شما استثنایی و جذاب شود.


سخن پایانی


گنجاندن آجرها در طراحی باغچه ، امکانات خلاقانه و بی شماری را ارائه می دهد که می تواند فضای بیرونی خانه شما را به یک واحد زیبا و جذاب تبدیل کند. چه برای دورچینی باغچه باشد یا برای تزئین گلدان ها و ساخت باربیکیو استفاده از آجر جذابیت بی‌انتها و ظرافت زیادی را به طرح باغچه شما میدهد.
آجرها دوام، تطبیق پذیری و حس اصالت را به چشم انداز باغچه شما می بخشند. با کمی خلاقیت، می توانید از آجرها به روش های مختلف استفاده کنید و جذابیت زیبایی شناختی و عملکرد فضای بیرونی خود را افزایش دهید. گرمای طبیعی و ویژگی آجرهای سنتی فضایی دلپذیر

تعداد نظرات : 1

سلام ایده های جالبی راجب تزیین باغچه با آجر زیادی داریم ممنون از مقاله کاربردیتون