لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بلوک لیپر چیست و چه کاربردی دارد؟

بلوک لیپر یکی از انواع بلوک های سبک سیمانی است که برای تولید آن از پوکه معدنی استفاده می شود. این نوع بلوک دارای ویژگی و مزایای منحصر به فرد و زیادی است. در ادامه قصد داریم درمورد بلوک لیپر و ویژگی آن توضیحات بیشتری بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


بلوک لیپر چیست؟


همانطور که در بالا اشاره کردیم بلوک لیپر نوعی بلوک سبک سیمانی است که از پوکه های معدنی برای ساختن آنها استفاده می شود. پرلیت ماده اصلی در تولید این نوع بلوک است.
پرلیت دارای ویژگی های بسیاری نظیر متخلخل و وزن سبک آن اشاره کرد همچنین از میزان عایق بالایی برخوردار است. از پرلیت در مصارف زیادی استفاده می شود که از مهم ترین آنها می توان به تولید بلوک های سبک ساختمان سازی اشاره کرد. پریلت کروی شکل است و حاوی انتقال حرارتی بسیار پایینی است.
استفاده از پرلیت در تولید بلوک لیپر موجب افزایش مقاومت این نوع بلوک در برابر زلزله می شود. همچنین استفاده از پرلیت موجب ایجاد مقاومت حرارتی مناسب و انتقال حرارتی بسیار کم در بلوک لیپر شده است. برای تولید بلوک لیپر علاوه بر پرلیت از آب سیمان، پوکه کرپ، میکروسیلیکا، الیاف پلی پروپیلن و دیگر مواد افزودنی استفاده می شود.


ویژگی بلوک لیپر:


همانگونه که در بالا اشاره کردیم بلوک لیپر در برابر زلزله از مقاومت بالایی برخوردار است. همچنین این نوع بلوک از عایق صوتی و حرارتی مناسبی برخوردار است. این نوع بلوک از افت صوت بین 50 الی 56 دسی بل و تحمل دما بیش از 180 دقیقه در دمای 1200 درجه سانتی گراد برخوردار است. به همین دلیل در برابر حریق و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند. استفاده از بلوک لیپر در ساختمان سازی و بعد از گذشت زمان طولانی فاسد نمی شوند و از مقاومت بالایی در برابر تغییرات شیمیایی برخوردار هستند.
قابلیت رنگ پذیری و برش پذیری از دیگر ویژگی های بلوک لیپر است. زیرا الیاف پلی پروپیلن یکی از مواد اولیه در تولید این نوع بلوک است. بلوک های لیپر حاوی مقاومت فشاری حدود 28 کیلوگرم بر سانتی متر مکعب هستند. این نوع بلوک دارای وزنی بین 700 تا 1000 کیلوگرم بر متر مکعب هستند.
بلوک لیپر سبک وزن است و موجب افزایش سرعت نصب و در نتیجه سرعت اجرای کار نیز افزایش پیدا می کند. همین امر باعث کاهش نیروی انسانی برای اجرا و کاهش هزینه های اجرایی می شود. بلوک لیپر از عایق حرارتی مناسبی برخوردار است و استفاده از آن در ساختمان سازی موجب کاهش مصرف انرژی می شود.


درمقاله فوق درمورد بلوک لیپر و مزایای آن توضیحات کاملی داده شد. امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار بگیرد؛ خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را در باره این مقاله با ما درمیان بگذارید.

پیشنهاد مکنیم از مقاله آشنایی با آجر منیزیتی و مزایای آن دیدن فرمایید



آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0