لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

بلوک سبک AAC چیست و چه مزایایی دارد؟

امروزه در صنعت ساختمان سازی برای سهولت در عملیات ساخت و ساز ابداعات زیادی در این زمینه صورت گرفته است. بلوک دیواری سبک AAC یکی از ابداعات جدید بشر می باشد که در ساخت و سازهای تجاری، صنعتی و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون در ادامه این مقاله قصد داریم ابتدا بلوک سبک AAC را تعریف سپس به مزایای آن بپردازیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.(جهت خرید سفال یزد کلیک کنید)


بلوک دیواری سبک AAC چیست؟


کلمه AAC مخفف Autoclaved Aerated Concrete به معنی بلوک سبک "بتنی هوادار اتوکلاو شده" یا " بتن هوادار اتوکلاوی" می باشد. بلوک سبک AAC توسط یک آرشیتکت سوئدی اختراع گردید. این بلوک در اروپا و آمریکا با نام های دیگری نظیر Hebel ، Ytong یا Siporex عرضه می گردد.


مواد اولیه و نحوه تولید بلوک دیواری سبک AAC


بلوک AAC از مواد اولیه ای نظیر ماسه سیلیسی، آهک، سیمان و آب متشکل می شود.
ماسه سیلیسی مهم ترین ماده اولیه در تولید این بلوک است که آن را با آب مخلوط می کنند تا بصورت دوغاب در آورده شود، سپس به همراه آهک پخته شده و سیمان، درون میکسرهای مخصوص می ریزند و پس از گذشت مدت زمان معینی آنها را از داخل میکسر خارج و درون قالب مخصوص می ریزند.
برای اتصال دادن بلوک های دیواری سبک AAC در پروژه های ساختمانی از مصالحی مثل ملات ماسه، سیمان و چسب بلوک استفاده می کنند. همچنین در ساخت دیوار هایی نظیر دیوار اتاق خواب که به آب و رطوبت احتیاج ندارد میتوان از ملات گچ و خاک استفاده کرد که از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر است.


مزایا بلوک دیواری سبک AAC


1- بلوک های AAC علاوه بر سبک وزن بودن دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی نیز هستند.
2- بلوک های AAC دارای عایق حرارتی هستند که این امر باعث شده این بلوک ها در ساختمان های حساس نظیر بیمارستان ها، هتل ها و ... کاربرد ویژه ای داشته باشند.
3- از آنجایی که این بلوک ها از عایق برودتی برخوردار هستند بنابراین از آنها در مناطق دارای رطوبت بالا، پربارش، سردسیر، گرمسیرو مکان هایی نظیر کوره های آجرپزی و ... نیز استفاده می کنند.
4- عایق صوتی یکی دیگر از مزایای این بلوک ها می باشد بر همین اساس از آنها در مکان های پر سروصدا و ایزوله نظیر تالارها، سالن آمفی تئاتر و ... استفاده می نمایند.
5- بلوک های دیواری AAC از استحکام و پایداری در برابر حوادثی همچون آتش سوزی، زمین لرزه و ... برخوردار می باشند.
6- همانطور که گفتیم این بلوک از وزن سبکی برخوردار است که این امر موجب نصب راحت، افزایش سرعت اجرا و کاهش هزینه های اجرایی خواهد شد.


کلام آخر


در این مقاله درمورد بلوک های دیواری سبک AAC توضیحاتی دادیم همچنین به نحوه تولید و مزایای استفاده از آنها در امر ساخت و ساز نیز پرداختیم. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم با بهره گرفتن از آنها خدمات بهتری را به شما سروران گرامی ارائه دهیم.



آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0