لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک لیکا و لیپر (قسمت دوم)

همانطور که در مقاله ی قبل گفته شد، بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری لیپر، هریک از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. همچنین استفاده از هریک از آن ها در صنعت ساختمان سازی، از مزایای مختص خود برخوردار می باشد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به قسمت دوم مقاله ی منتشرشده ی قبلی بپردازیم و اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه ی بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری لیپر، در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید)

ویژگی‌های بلوک سبک دیواری لیپر:


این نوع بلوک براساس مواد اولیه ای که درتولید آن به کار رفته است، ویژگی های منحر به فردی دارد که درقسمت پائین به برخی از آن ها اشاره شده است.
• بلوک سبک دیواری لیپر، عایق صوتی بسیار خوبی محسوب می شود؛ زیرا توانایی عایق بودن در برابر 50 الی 56 دسیبل صدا را دارد.
• میزان انتقال حرارت این نوع بلوک در مقایسه با دیگر بلوک ها، بیشتر است.
• همچنین میزان مقاوت بلوک سبک دیواری لیپر در برابر آتش، 180دقیقه و در دمای 1200 درجه ی سانتی گراد می باشد.
• میزان جذب آب توسط بلوک سبک دیواری لیپر، 190 درجه ی سانتی گراد می باشد.
• یکی دیگر از ویژگی های بلوک سبک دیواری لیکا، میزان مقاومت شیمیایی بالای آن است.
• وجود الیاف پلی پروپیلن در مواد اولیه ی بلوک سبک دیواری لیپر، باعث شده است که در اثر برش دادن، خورده نشده و به خوبی برش خورده شود.(برای مشاهده انواع بلوک دیواری کلیک کنید)


ویژگی‌های بلوک سبک دیواری لیکا:


بلوک سبک دیواری لیکا مانند بلوک سبک دیواری لیپر، براساس مواد اولیه موجود در خود، دارای ویژگی های مختص خود می باشد که در قسمت پائین به برخی از آن ها ، اشاره کرده ایم.
• بلوک سبک دیواری لیکا، توانایی عایق بودن در برابر 46 دسیبل صدا را دارد و به عنوان عایق صوتی، گزینه ی مناسبی محسوب می شود.
• همچنین در مقابل آتش سوزی و انتقال دادن حرارت، میزان مقاوت خوبی را دارا می باشد.
• میزان دوام بلوک سبک دیواری لیکا در برابر حرارت ، بیش از 2 ساعت می باشد؛ زیرا خود لیکا در دمای 1200 درجه ی سانتی گراد تولید شده است. از این رو مقاوت بالایی در برابر دمای بالا دارد.
• بلوک سبک دیواری لیکا، میزان جذب آب بالایی دارد، اما طبق استاندارد های ایران می باشد.
• مقاومت شیمیایی بلوک سبک دیواری لیکا نسبت به بلوک سبک دیواری لیپر کمتر است و هنگام برش، ممکن است خورد شود.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)


تفاوت بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری لیپر:


بلوک سبک دیواری لیکا در مقایسه با بلوک سبک دیواری لیپر، از مقاومت حرارت و صوت کمتری برخوردار است. اما مقاومت آن در برابر فشار نسبت به بلوک سبک دیواری لیپر بیشتر است. همچنین میزان هزینه ی بلوک سبک دیواری لیکا نسبت بلوک سبک دیواری لیپر کمتر است. مهمترین تفاوت بلوک سبک دیواری لیکا در مقایسه با بلوک سبک دیواری لیپر، خورد شدن آن هنگام برش دادن است.


کلام آخر:


استفاده از هریک از بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری لیپر در ساختمان سازی، گزینه ی مناسبی محسوب می گردد. اما لازم به ذکر است انتخاب بلوک ساختمان باید براساس نکات مختلفی همچون نوع ساختمان، منطقه ی ساختمان و... صورت گیرد. مهمترین اصولی که باید در تهیه ی بلوک سبک دیواری رعایت شود، تهیه ی نوع مرغوب آن است. پیشنهاد ما به شما برای خرید مطمئن و آسان، استفاده از خرید اینترنتی وبسایت آجر سامان می باشد. همچنین میتوانید با مراجعه به وبسایت آجر سامان، با کارشناسان مربوطه ی آن ها در انتخاب انواع مصالح ساختمانی همچون بلوک سبک دیواری، مشورت حاصل نموده و در نتیجه بهترین نوع محصول را خریداری کنید. هدف ما از تهیه ی این مقاله دو قسمتی، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه ی بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری لیپر بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را درزمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را افزایش دهیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله مزایای بلوک سبک دیواری هبلکس دیدن کنید.




 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0