لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک پومس و لیکا(قسمت اول)

بلوک های سبک دیواری براساس عوامل مختلفی همچون ظاهر، مواد اولیه در تولید و....به انواع مختلفی تقسیم می شوند. از بهترین بلوک های سبک دیواری که اغلب معماران در دیوار چینی ساختمان مورد نظر خود مورد استفاده قرار می دهند، بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری پومیس می باشد. این دو نوع بلوک سبک دیواری از مزایای بالایی برخوردار هستند و هرکدام براساس ویژگی های مثبتی که دارند در ساختمان سازی های متفاوت مورد استفاده قرار میگیرند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه ی بلوک سبک دیواری پومیس و بلوک سبک دیواری لیکا بپردازیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

آشنایی با بلوک سبک دیواری پومیس:


تولید بلوک سبک دیواری پومیس، از ترکیب پوکه معدنی طبیعی در مواد اولیه ی آن بدست می آید. بدین صورت که در پروسه ی تولید بلوک سبک دیواری پومیس، دانه های پوکه معدنی را با ماسه سنگ ترکیب نموده و در نهایت به مرحله ی بعدی تولید(بلوک زنی )منتقل می گردد؛ از این رو به بلوک سبک دیواری پومیس، بلوک سبک دیواری پوکه معدنی نیز می گویند. وجود پوکه معدنی در بلوک سبک دیواری پومیس، موجب ایجاد تغییرات در مشخصات فنی و ساختار آن نیز می گردد. جالب است بدانید استفاده از پوکه معدنی در مواد اولیه ی تولید بلوک سبک دیواری پومیس، موجب کاهش وزن آن در مقایسه با بلوک های سیمانی می شود؛ به همین دلیل به بلوک سبک نام گذاری شده است.



آشنایی بلوک سبک دیواری لیکا :


تشخیص بلوک سبک دیواری لیکا از بلوک سبک دیواری پومیس توسط افراد، به دلیل ویژگی و مشخصات مشابه ای که با یکدیگر دارند، کار دشواری می باشد. دانه های لیکا را با مواد اولیه بلوک سبک دیواری ، ترکیب نموده و در تولید بلوک سبک دیواری لیکا مورد استفاده قرار می دهند؛ با این تفاوت که در تولید بلوک دیواری سبک پومیس، پوکه های معدنی را با ماسه سنگ ترکیب می نمایند اما برای تولید بلوک سبک دیواری لیکا، دانه های لیکا را با ماسه سنگ ترکیب می کنند.

دانه های لیکا چگونه تولید می گردد؟


برای تولید دانه های لیکا، ابتدا خاک رس را درون دستگاه مختص خود ریخته و به فشار زیاد، میزان حرارت بالا، عمق آب فراوان و گردش سریع توسط دستگاه انتقال داده می شود.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید) براساس اعمال انجام شده روی آن، دانه های ریز خاک تبخیر شده و در نهایت دانه های نامنظمی مانند پوکه معدنی تولید می گردد. با منتقل کردن این دانه ها به بلوک، بلوک سبک دیواری لیکا تولید می شود.



مزایای بلوک سبک دیواری پومیس :


بلوک سبک دیواری پومیس، از مزایای زیادی برخوردار می باشد که به چند مورد از مهمترین آن ها اشاره میکنیم:


 از میزان قیمت پائینی نسبت به بلوک سبک دیواری لیکا برخوردار است.
جذب رطوبت توسط این نوع بلوک، پائین می باشد.
وجود پوکه معدنی در بلوک دیواری سبک پومیس، موجب عایق شدن آن در برابر حرارت و صوت شده است.


مزایای بلوک سبک دیواری لیکا :


بلوک سبک دیواری لیکا در مقایسه با بلوک سبک دیواری پومیس، از مزایای مشابه ای برخوردار می باشند. اما وجود دانه های لیکا در بلوک سبک دیواری لیکا، موجب ایجاد مزایای متفاوتی نسبت به بلوک سبک دیواری پومیس شده است که در قسمت پائین به آن ها اشاره شده است:


اندازه ی بلوک های سبک دیواری لیکا، متنوع می باشد.
میزان جذب رطوبت توسط این بلوک، همچون بلوک سبک دیواری پومیس، پائین است.
در برابر حرارت و صدا ، عایق مناسبی می باشد.
استفاده از آن در ساخت و ساز، موجب کاهش وزن ساختمان می گردد.


کلام آخر:


همانطور که در قسمت بالا ذکر نمودیم، بلوک سبک دیواری لیکا در مقایسه با بلوک سبک دیواری پومیس، از مشخصات و ویژگی های مشابه ای برخوردار هستند. همچنین تنها دلیل اینکه موجب ایجاد برخی مزایای متفاوت آن ها نسبت به یکدیگر شده است، وجود دانه ی لیکا در بلوک سبک دیواری لیکا و پوکه معدنی در بلوک سبک دیواری پومیس می باشد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه ی بلوک سبک دیواری لیکا و بلوک سبک دیواری پومیس بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. البته لازم به ذکر است این مقاله، همینجا به پایان نمی رسد و در مقاله ی منتشر شده ی بعدی،به ادامه ی آن در زمینه ی مقایسه ی این دو بلوک شگف انگیز خواهیم پرداخت. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را افزایش نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله تفاوت بلوک پومیس و لیکا (قسمت دوم) دیدن کنید.



 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0