لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت بلوک سبک و سنگین در چیست؟

بلوک، یکی از مصالح پرکاربرد ساختمانی محسوب می گردد که در دو نوع سفالی و سیمانی تولید شده و هریک، میتوانند از نوع سبک یا سنگین واقع شوند. انتخاب هر نوع از آن ها، براساس شرایط مختلفی همچون نوع آب و هوا، منطقه ساخت، نوع ساختمان(مسکونی یا تجاری) و... صورت میگیرد. از مهمترین کاربرد های این نوع مصالح، استفاده در تیغه چینی دیوار می باشد که همین امر، موجب شده است به نام بلوک شناخته شود. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با انواع بلوک و مقایسه ی آن، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


بلوک سفالی یا سیمانی از دو نوع سبک و سنگین تولید می گردند؛ بدین معنا که برای تولید هرکدام، ملاتی را در نظر خواهند گرفت که در ادامه، به معرفی هریک خواهیم پرداخت:


بلوک سنگین:


برای تولید بلوک از نوع سیمانی، ابتدا ملات ماسه با سیمان به همراه آب ترکیب می نمایند. سپس ترکیب به دست آمده را درون دستگاه بلوک زنی ریخته و به آن فشار وارد می نمایند که همین امر موجب، جمع شدن ملات ها می گردد. پس از گذشت 5 ساعت، ملات جمع شده را آبیاری می کنند که این عمل، باید 3 مرتبه در روز صورت گیرد. پس از پایان آبیاری بلوک، آن را در زیر نور خورشید قرار می دهند تا خشک شود و در نهایت، پس از گذشت 3 روز متوالی از تولید آن، به عنوان متریال آماده برای استفاده در ساختمان سازی نزد پروژه ها فرستاده می شود.


بلوک سبک:


تولید بلوک سبک طبق فرآیند ساخت بلوک سنگین صورت میگیرد و تنها تفاوت آن ها، استفاده از ملات پوکه معدنی یا سفال به جای ملات ماسه می باشد. لازم است بدانید ملات پوکه معدنی در مقایسه با ملات ماسه، از وزن سبک تری برخوردار است.(جهت آجرنما انگلیسی کلیک کنید)


مزایای مهم بلوک سبک:


بلوک سبک از مزایای بالایی برخوردار است که معماران ساختمانی را به انتخاب خود، سوق می دهد. از مزایای حیرت انگیز این نوع بلوک میتوان به موارد زیر اشاره نمود:


 یکپارچه سازی
سرعت بخشیدن به اجرای کار
سهولت در اجرای شاقول چیدن دیوار
میزان مقاوت بالا در برابر شرایط جوی مثل زلزله
پیشگیری از شکل گرفتن پل حرارتی توسط متریال های مختلف


ویژگی ممتاز بلوک ها:


یکی از مهمترین ویژگی های بلوک، قابلیت استفاده از آن در شرایط آب و هوایی مختلف است. از آنجایی که بلوک سنگین به صورت دوجدا یا سه جداره تولید می گردد، استفاده از آن در مکان های مختلف، امکان پذیر است؛ از این رو میتوان از نوع سه جداره آن در مناطق سرد سیر هم استفاده نمود. از دیگر کاربرد های بلوک، استفاده از آن برای دیواری چینی ساختمان است.


ابعاد پرفروش بلوک سبک و سنگین:


بلوک، در ابعاد و سایز های مختلفی تولید می گردد؛ اما لازم است بدانید پر استفاده ترین ابعاد آن، 10 و 15 می باشد که با استفاده از مدرن ترین روش تکنولوژی توسط دستگاه های پیشرفته ی روز دنیا تولید می گردد.


کلام آخر:


لازم است بدانید شرط برخورداری از ساختمانی مقاوم با استحکام بالا، استفاده از متریال های با کیفیت و مرغوب است. بهتر است به منظور تهیه ی متریال های ساختمانی همچون بلوک، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمائید تا از نوع با کیفیت برخوردار شوید. هدف ما از تهیه مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با بلوک و انواع آن، در اختیار شما دوستان عزیز بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. خواهشمندیم به منظور ارائه خدمات بهتر با کیفیت بالاتر، نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید.






 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0