لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با نحوه تولید بلوک سیمانی استاندارد

برای تولید بلوک سیمانی یا بلوک بتنی سیمان، آب، شن ریزدانه، ماسه و یا دیگر سنگدانه های مناسب با یکدیگر مخلوط شده و پس از لرزاندن و متراکم نمودن مخلوط حاصل در محیط مناسب عمل آورده می شود.(جهت خرید بلوک دیواری مرغوب کلیک کنید) بلوک های سیمانی از نظر شکل ظاهری به انواع توخالی باربر و غیرباربر، توپر و آجر بتنی تقسیم می شوند. این نوع بلوک ها نیز از لحاظ محل مصرف، به دیواری توکار و نمادار، تیغه ای، ستونی و سقفی دسته بندی می شوند. از مزایای این محصول می توان به صرفه جویی در مصرف مصالح و زمان اجرا، حمل آسان، مقاومت نسبی در برابر حرارت و صوت اشاره نمود. درواقع، برای دودکش ها، نعل درگاه، جدول خیابان ها و پیاده روها بلوک های مخصوصی نیز ساخته می شود.


ابعاد بلوک سیمانی استاندارد


انواع بلوک سیمانی ساده باید به شکل مکعب مستطیل بوده و کاملا سالم و بدون نقص باشند. سطوح این محصولات باید به گونه ای باشد تا انواع اندود و ملات به سادگی به آن ها بچسبد. بر اساس استاندارد شماره 70 ایران، بلوک های توخالی دیواری به انواع 40*30*20، 40*20*20 و 40*10*20 تقسیم شده اند. استاندارد بلوک سیمانی فوق جمع طول قطعات توپر را بیش از کل طول در همان جهت و سطح قسمت های پر را بیش از 50 درصد سطح کل بلوک در جهت عمود بر بار وارده، ضخامت حداقل جداره ها و پوسته خارجی بلوک ها را برای بلوک های کوچک 3 سانتیمتر و بلوک های متوسط و بزرگ 4 سانتیمتر در نظر گرفته است.


بلوک های سیمانی سبک در اقسام دیواری و سقفی به منظور کاهش بار، تبادل حرارتی و صوتی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. این بلوک ها از بتن های سبک نظیر بتن های گازی و سبکدانه ساخته می شوند. وزن مخصوص بلوک های سیمانی سبک از 1200 تا 1450 کیلوگرم بر مترمکعب می باشد. مقاومت فشاری متوسط 3 نمونه آن ها باید حداقل 70 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع و حداقل مقاومت فشاری یک نمونه 55 کیلوگرم بر سانتیمترمربع باشد.


وزن مناسب بلوک سیمانی استاندارد


اگر بخواهیم وزن بلوک های سیمانی ساده و سبک را مقایسه کنیم باید ابتدا هر کدام از آن ها را در ابعاد 25*55*20 سانتیمتر مورد بررسی قرار دهیم. وزن هر عدد بلوک سیمانی حدود 18 الی 20 کیلوگرم می باشد. اگر از پوکه به جای شن در محصول استفاده شود، وزن آن به 11 الی 13 کیوگرم می رسد.

بلوک های بتنی سقفی در اندازه های مختلف در کارگاه های مجهز و کارخانه ها تولید می شوند. حداقل ضخامت تیغه های بتنی، 15 میلیمتر و حداقل عرض نشیمنگاه بلوک 17.5 میلیمتر تعیین شده است. همچنین عرض بلوک های بتنی معمولا 20 سانتیمتر و وزن آن ها بین 11 تا 17 کیلوگرم متغیر است. رواداری ابعاد در عرض هر بلوک 2+ و 2- میلیمتر و در طول و ارتفاع 5+ و 5- میلیمتر می باشد. در این میان بلوک پوکه معدنی و بلوک پوکه صنعتی در ابعاد 7*20*40، 10*20*40، 15*20*40، 20*20*40 و 15*20*50 و به صورت سه و یا چهار جداره عرضه می شوند.

کلام آخر:


در این مطلب قصد داشتیم شما را نحوه ساخت بلوک سیمانی استاندارد آشنا کنیم. دقت داشته باشید که برای تهیه مصالح ساختمانی مرغوب علاوه بر مراجعه به فروشگاه های معتبر میتوانید از طریق وبسایت آجر سامان یزد نیز اقدام به خرید کنید.
امیدواریم که از مطالعه این مطلب استفاده لازم را برده باشید و با نظرات خود ما را در بالا بردن کیفیت مطالب منتشر شده از وبسایت آجر سامان یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله دیوارچینی با بلوک سیمانی چگونه انجام میشود؟ دیدن کنید




 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0