لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مقایسه بلوک سفالی با بلوک لیکا(بلوک سبک بتنی)

بلوک سفالی و لیکا هردو جزو مصالح های ساختمانی مورد نیاز در ساختن دیوار ها هستند که هرکدام از مواد اولیه مختلفی تشکیل می شوند در مقاله زیر قصد داریم ابتدا هرکدام از بلوک ها را تعریف سپس تفاوت بین آنها را برای شما عزیزان شرح دهیم.(جهت خرید آجر یزد و خرید سفال یزد کلیک کنید.)


بلوک سفالی چیست؟


بلوک های سفالی یکی از پر کاربرد ترین نوع مصالح ساختمانی هستند که از آن در دیوارهای ساختمان استفاده می کنند البته بلوک های سفالی در دو نوع بلوک سفالی دیواری و بلوک سفالی سقفی (سقف های تیرچه بلوک) مورد استفاده قرار می گیرند. بلوک های سفالی دیواری را از خاک رس و آب در قالب های صوراخدار و در ابعاد مختلف تولید می کنند و از آنها در بخش های غیر باربر ساختمان استفاده می کنند.

بلوک لیکا چیست؟



بلوک های لیکا یک از مدرن ترین نوع مصالح ساختمانی هستند که کشورهای پیشرفته از این نوع بلوک بسیار در ساخت و سازهای اخیر خود استفاده می کنند. بلوک های لیکا را باتوجه به نیازهای ساختمانی در ابعاد و اشکال گوناگون از دانه های لیکا، سیمان و آب تولید می کنند.
عایق گرما و سرما، عایق صدا و حرارت، وزن سبک، مقاوم در برابر آتش سوزی و مقاومت مکانیکی خوب و پایدار در برابر فشار زیاد از ویژگی های بلوک لیکا هستند.



تفاوت بین دو بلوک سفالی و لیکا


بلوک های لیکا با بلوک های سفالی؛ از نظر صرفهجویی اقتصادی و سرعت اجرای بالاتر بلوک لیکا در مقایسه با دو ردیف بلوک سفالی و میزان پرتی کمتر بلوک لیکا با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به دیگر تفاوت های این دو بلوک می پردازیم:


1. دیوار های ساخته شده با بلوک لیکا در برابر اتش سوزی بسیار مقاوم تر از دیوارهای 3 جداره ساخته شده با بلوک سفالی می باشند.


2. ضریب هدایت حرارت از بلوک سفالی حدود 1 تا 1/35 وات بر متر می باشد این در حالی است که این ضریب در بلوک لیکا با چگالی حدود 950 کیلو گرم بر متر می باشد. ضرایب گفته شده به این معنی است که بلوک لیکا دارای مقاومت حرارتی معادل 6 برابر بیشتر از بلوک سفال است.


3. در حین عبور دادن تجهیزات تاسیساتی از دیوارهای ساخته شده با بلوک سفالی میزان پرتی و خرابی سفال بسیار بیشتر است و این در حالی است که با بلوک لیکا چنین مشکلی وجود ندارد.


نزدیک بودن لوله ها و کابل های برق به یونولیت از دیگر اشکالات دیوارهای 3 جداره می باشد زیرا در صورتی که برق های ساختمان اتصالی پیدا کنند باعث ایجاد حریق و آتش سوزی بیشتر در ساختمان می شود.


درمقاله فوق شما عزیزان را با بلوک های سفالی و لیکا آشنا کردیم و همچنین تفاوت بین این دو بلوک را برایتان شرح دادیم و امیدوار هستیم که مورد توجه و استفاده شما همراهان عزیز قرار گرفته باشد و خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.
لطفا از مقاله زیر دیدن فرمایید:

مقایسه بلوک سفالی با بلوک هبلکس
نحوه برطرف کردن شوره های نمای ساختمانی


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن




تعداد نظرات : 0