لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آیا استفاده کردن از آجر در نمای ساختمان قدیمی شده است؟

در دنیای امروز بسیاری از عموم تصور می کنند که استفاده کردن از آجر در نماهای داخلی یا خارجی قدیمی شده است همچنین تصور برآن است استفاده از آن باعث می شود فضا وجه سنتی به خود بگیرد و هیچ شباهتی به فضای مدرن امروزی نداشته باشد.

درمقاله زیر قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که آیا استفاده از آجر در نماهای داخلی یا خارجی قدیمی می شود یا خیر؟
با ما همراه باشید.


از آنجایی که اکثر نماهای تاریخی از آجر ساخته شده اند بنابراین امروزه عده ای از مردم فکر می کنند که استفاده از آن در نماهای ساختمانی باعث می شود نما، قدیمی بنظر برسد اما در این خصوص باید بگوییم که با توجه به پیشرفت تکنولوژی، آجر نیز پیشرفت کرده است و آن را در رنگ ها و اندازه های متفاوتی تولید می کنند.
برای قدیمی نشدن آجر در نماهای داخلی و خارجی فقط کافی است که مهندسین و ساختمان سازان، شیوه استفاده از آن را در نما سازی بلد باشند تا بتوانند نماهای جدید و امروزی خلق کنند.

یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای اینکه ساختمان و نمای آن قدیمی به نظر نرسد استفاده کردن از آجرهای رنگی در آن است همچنین زمانیکه ساختار ساختمان جدید باشد استفاده کردن از آجر میزان قدیمی بودن نمای ساختمان را کاهش می دهد.

لازم به ذکر است که استفاده کردن از آجرهای تک رنگ به تنهایی در ساختمان سازی باعث می شود که نمای ساختمان، امروزی و زیبا به نظر برسد که این امر نیاز به یک طراحی بسیار زیبا است.

از دیگر راهکارها، برای زیبا و امروزی جلوه کردن نماهای ساختمانی این است که در نما علاوه بر آجر از دیگر متریال ها نظیر سنگ، چوب، آینه، ترمووود و ... استفاده شود که این امر باعث می شود نمای ساختمان، جلوه فوق العاده زیبایی پیدا کند.

با توجه به مقاله فوق به این نتیجه رسیدیم که علاوه بر اینکه نماهای آجری هیچ وقت قدیمی نمی شوند بلکه روز به روز به زیبایی آنها اضافه تر می شود البته لازم به ذکر است که این امر تا حدودی بستگی به سازنده و طراح نمای ساختمانی دارد که به جز آجر از چه متریال های با کیفیت دیگری در نما استفاده کند و چگونه چیدمان آن را انجام دهند.

پیشنهاد میکنیم از مقاله زیر دیدن فرمایید:

تفاوت بلوک سیمانی و بلوک هبلکسی




آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0