لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مدرن سازی نمای ساختمان با استفاده از آجر

یکی از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی نمای آجری است. طراحی و ساختن نمای ساختمان با استفاده از آجر باعث می شود نما زیبایی فوق العاده ای به خود بگیرد. برای ایجاد نمای آجری باید آجر مورد نظر بر روی دیوار نصب گردد که این امر دارای روش های متفاوتی است. همچنین برای ساختن نمای آجری باید از آجرهای مخصوص به این امر استفاده شود. در مقاله قبلی که ازهمین وب سایت منتشر شد انواع آجرهای نما را نام بردیم و درمورد هرکدام توضیح مختصری دادیم. اکنون در این مقاله می خواهیم به انواع روش های نصب آجر بر روی نمای ساختمان بپردازیم؛ پس مارا در این امر همراهی کنید.

انواع روش‌های اجرای نمای آجری:

برای نصب آجر در نمای ساختمان آجری، 3 روش مرسوم وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:


1- اجرای نمای آجری با استفاده از ملات سیمان:


معمولا این روش در ساختمان هایی که تراز نیستند کاربرد دارد زیرا استفاده از ملات سیمان در نمای ساختمان آجر باعث پوشاندن عیوب موجود در نما می شود. چسباندن آجر با استفاده از ملات باعث می شود که نما و بدنه به خوبی باهم پیوند بخورند و از استحکام بالایی برخوردارشوند. همچنین استفاده از این روش نیاز به استادکار ماهر ندارد و یک فرد نیمه ماهر هم می تواند آن را اجرا کند. ولی از طرفی اگر بخواهیم این روش را با دیگر روش های اجرایی مقایسه کنیم باید بگوییم که استفاده از این روش باعث افزایش سرعت اجرا می شود. همچنین استفاده از ملات سیمان که از ترکیب سیمان، دوغاب و آب بدست می آید باعث کثیفی نما می شود. از دیگر معایب استفاده کردن از این روش، افزایش نخاله ها و ضایعات ساختمانی است.


2- اجرای نمای آجری با استفاده از چسب:


برای استفاده از این روش نیاز به فرد ماهری است همچنین باید از چسبی که از نظر خصوصیات فنی با آجرهمخوانی داشته باشد استفاده شود. چسب در این روش همانند یک ماده الاستیک عمل می کند یعنی توانایی جذب حرکات ارتعاشی آجر و زیر سازی آن را دارد. برای استفاده کردن از این روش ابتدا باید پلاستر سیمانی روی دیوار انجام شود سپس در قسمت پشت آجر چسب پهن شود به نحوی که همه جای قسمت پشت آجر را چسب فرا گرفته باشد. عیب استفاده از چسب این است که اگر محیط اشباع از آب شود آب می تواند از قسمت های درز بندی شده نفوذ کند و باعث یخ زدگی و در نهایت کنده شدن آجر از سطح شود.


3- اجرای نمای آجری بصورت نمای خشک:


یکی دیگر از سیستم های اجرایی نما سیستم نمای خشک است. در این روش برای اتصال دادن آجر به نما دیگر نیازی به ملات و چسب نیست.
در این سیستم برای اتصال دادن آجرها به نما از تجهیزات فلزی نظیر ریل، پیچ و ... استفاده می شود. همچنین این سیستم قابل اجرا با پنل های رسی، سنگ، شیشه، کامپوزیت و ... می باشد.


اجزای تشکیل دهنده یک سیستم نمای خشک عبارتند از:


 عایق حرارتی
 چهارچوب نگهدارنده
 فضای خالی تهویه
 اتصالات  

و...


در مقاله فوق، انواع روش های نمای آجری را نام بردیم سپس توضیح مختصری درمورد آنها دادیم امیدواریم که مورد استفاده و توجه شما عزیزان و همراهان قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید

جهت آشنایی با نکات اجرایی در نماسازی ساختمان کلیک کنید..


آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0