لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آجر نسوز، شگفت انگیز ترین آجر در ساختمان سازی

یکی از مصالح ساختمانی که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و جز مهمترین متریال ها در ساخت و ساز ساختمان به شمار می رود، آجر می باشد.(جهت خرید آجر یزد کلیک کنید) امروزه با پیشرفت تکنولوژی آجرهای متفاوت با کیفیت بالا تولیده شده و به بازار عرضه می گردد. یکی از بهترین نوع آجرها که مورد استقبال اکثر معماران قرار گرفته است، آجر نسوز می باشد؛ زیرا علاوه بر زیبایی و تنوع رنگ، بسیار مقاوم تر از آجر های دیگر به شمار می رود.اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه معرفی آجر نسوز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.


آشنایی با آجر نسوز:


آجر نسوز به دلیل اینکه از مواد نسوز در برابر حرارت ساخته می شود ، جز بهترین آجرها شناخته شده است. همچنین این آجر ها به دلیل ساختار ظریف و منظمی که دارند، از توان بالایی در برابر دمای بالا برخوردار هستند. از این رو آن ها می توانند استحکام و مقاوت خود را در برابر شرایط جوی، ضربه ها و تاثیرات مواد شیمیایی حفظ نمایند. یکی از موادی که در ساختار آجر نسوز به کار رفته و موجب افزایش مقاوت آن شده است، خاک چینی می باشد. وجود کانی های نسوز در این خاک، مقاومت آجر را در برابر حرارت و دما بالا می برد. همچنین در حفظ خواص شیمیایی و فیزیک آن، نقش مفیدی را ایفا می نماید. از این رو برای ساخت کوره ها از این آجر استفاده می شود. آجرهای نسوز در زمینه های متفاوت همچون پوشش جداره آتشدان ، ساختن باربیکو ، نماکاری ساختمان ، محوطه سازی و دکوراسیون داخلی کاربرد دارند.


تنوع رنگی در ساختار آجرهای نسوز:


یکی از دلایل مهم استفاده های متفاوت از آجر های نسوز، تنوع رنگی آن است. آجر نسوز از رنگ های متفاوتی همچون قهوه ای، قرمز، مشکی و زرد برخوردار می باشد که هر کدام از این رنگ ها، دارای طیف رنگی متفاوت هستند. همچنین طبیعی بودن رنگ های این آجر، باعث همخوانی آن با تمامی مصالح ساختمانی شده است. جالب است بدانید از رایج ترین رنگ های این آجر شگفت انگیز که طرفداران بالایی را به خود جذب کرده، رنگ قهوه ای و قرمز آن است.


کاربرد آجر نسوز در نمای ساختمان و دکوراسیون:

آجر نسوز در نماسازی ساختمان : بهترین انتخاب برای افزایش طول عمر ساختمان، استفاده از آجر های نسوز در نماسازی آن می باشد. از آنجایی که آجر های نسوز آب را با درصد خیلی پایین جذب می کنند، موجب پیشگیری از شوره زدن دیواره ها برا اثر رطوبت می شوند. همچنین نقش موثری در جلوگیری از رشد قارچ و کپک روی دیواره ها دارند.
آجر نسوز در دکوراسیون : آجر نسوز به دلیل اینکه از ابعاد منظم و تنوع رنگی بالایی برخوردار است، بهترین انتخاب برای طراحی و نماسازی دکوراسیون داخلی می باشد. تقریبا نیمی از معماران، برای نماسازی شومینه ، دیواره های آشپزخانه و دیواره های پشت سیستم پخش منزل همچون تلویزیون و سینما خانواده این آجرها را مورد استفاده قرار می دهند. همچنین به کسانی که علاقه مند به سبک روستیک هستند، پیشنهاد می شود از آجر نسوز در نماسازی منزل خود استفاده نمایند.


4 نکته مهم هنگام خرید آجر های نسوز:


1) نمک موجود در آن کمتر از 1% باشد.
2) در ساختار آن هیچ پیچیدگی یا لب پریدگی نباشد.
3) از توانایی جذب آب کمتر از 2% برخوردار باشد.
4) استحکام آن در برابر رطوبت ، حرارت و یخ زدگی بالا باشد.


کلام آخر:


آجر های نسوز از بهترین نوع آجر ها به شمار می روند؛ زیرا علاوه بر استحکام بالایی که دارند، از رنگ و طرح های متنوع برخوردار هستند. از این رو در همه ی زمینه ها همچون دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی می توان آن ها را به کاربرد برد. به همین دلیل به اکثر معماران و طراحان ساختمان سازی، استفاده از این آجر ها، اکیدا توصیه می گردد. بهتر است بدانید قبل استفاده از این آجرهای شگفت انگیز ، طرح نماسازی آن باید از قبل تعیین گردد. همچنین پیشنهاد ما به شما و تمامی معماران عزیز برای برخورداری از آجرهای نسوز مرغوب و باکیفیت، استفاده و خرید از وبسایت آجر سامان می باشد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، معرفی آجرهای نسوز آشنایی با کاربرد آن ها بود. . البته لازم به ذکر است که این مقاله همینجا به اتمام نمی رسد و در مقالات بعدی به ادامه آن خواهیم پرداخت .امیدواریم که با مطالعه ی این مقاله ، اطلاعات مفیدی به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مقالات وبسایت آجرسامان در اختیار ما قرار دهید تا با در نظرگرفتن آن ها، سطح کیفیت مقالات را افزایش دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله بهترین بلوک دیواری تجاری یا مسکونی دیدن فرمایید




آجر یزد

 

همه چیز درباره آجر | طرز تهیه آجر و انواع آجر






 

همه چیز درباره بلوک سفال| طرز تهیه سفال و انواع آن


 



تعداد نظرات : 0