لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک سه جداره

یکی از انواع بلوک های ساختمانی که در ساخت و ساز کاربرد فراوانی دارد، بلوک دیواری سه جداره است. این نوع بلوک دیواری به جای دو دیواره ی داخلی و خارجی، سه دیواره در قسمت عرض دارد که میان دو دیواره ی دیگر قرار گرفته است. در نتیجه همین امر موجب شده است به عنوان نوعی بلوک پر کاربرد محسوب شود. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با ویژگی های بلوک دیواری سه جداره، در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


انواع بلوک دیواری سه جداره:


جالب است بدانید بلوک دیواری های سه جداره بر اساس مواد اولیه ای که در تولید آن ها استفاده شده است، به دو گروه دسته بندی می شوند:


1) بلوک دیواری سه جداره با پوکه معدنی
2) بلوک دیواری سه جداره با پوکه صنعتی

3 ویژگی بلوک دیواری سه جداره:


بلوک دیواری های سه جداره در مقایسه با بلوک های دو جداره، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند که همین امر موجب برتری آن ها نسبت به دیگر بلوک ها شده است. ویژگی های بی نظیر بلوک دیواری سه جداره، عبارتند از:


بلوک دیواری سه جداره در مقایسه با بلوک دیواری دو جداره، از عایق صوتی و حرارتی بهتری برخوردار هستند.
همچنین این نوع بلوک در مقایسه با بلوک های متفاوت دیگر، از مقاومت بیشتری در مقابل انواع فعالیت های سوراخ کاری، کنده کاری، شیار زنی و... برخوردار می باشد.
بلوک دیواری سه جداره، گزینه ی مناسبی به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی محسوب می گردد.


کاربرد بلوک دیواری سه جداره:


بلوک دیواری سه جداره در اغلب فعالیت های ساختمانی کاربرد دارد و میتوان در ساخت تام قسمت های ساختمان، از آن استفاده کرد. از کاربرد های مهم بلوک دیواری سه جداره، میتوان به موارد زیر اشاره نمود:


از کاربرد های بلوک دیواری سه جداره، استفاده از آن در فعالیت های صنعتی همچون ساخت سوله، دیواره ی سالن، کارگاه های تولیدی و.... می باشد.
برای ساخت سازمان های آموزشی، هتل ها، مراکز تفریحی و از این قبل مکان ها که عایق صوتی و حرارتی استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، استفاده از بلوک دیواری سه جداره بهترین انتخاب محسوب می گردد.
یکی دیگر از کاربرد های موثر بلوک دیواری سه جداره، استفاده از آن در ساخت دیواره های دور و اطراف آسانسور و موتور خانه ساختمان می باشد.


هزینه بلوک دیواری سه جداره:


قیمت بلوک دیواری سه جداره نسبت به بلوک دیواری دو جداره، از هزینه ی بالاتری برخوردار است؛ البته لازم به ذکر است اختلاف قیمت آن ها چندان متفاوت نیست و تنها مقدار ناچیزی بالاتر است. هزینه ی بلوک دیواری سه جداره براساس عوامل مختلفی همچون مواد اولیه ی استفاده شده در ساخت ، تکنولوژی تولید بلوک، هزینه های تولید و... قیمت گذاری شده است که ممکن است قیمت آن در شرکت های مختلف، متفاوت باشد.


کلام آخر:


بلوک دیواری سه جداره، جزء بلوک های جدید محسوب می گردد که با تولید آن، میزان استفاده از بلوک دیواری دوجداره کاهش یافته است. این نوع بلوک از تفاوت ناچیزی با بلوک دیواری دو جداره برخوردار است اما به طور کلی اغلب معماران ساختمانی در ساخت و ساز از بهترین نوع متریال را استفاده می نمایند که از نتیجه ی حیرت انگیزی برخوردار شوند. البته لازم به ذکر است مهم ترین شرط برخورداری از متریال خوب و با کیفیت، مراجعه به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور است. همچنین میتوان با استفاده از خرید اینترنتی وبسایت های معتبر همچون آجر سامان، بهترین متریال های ساخت و ساز را بهره مند شد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با بلوک دیواری سه جداره و ویژگی های آن بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شود. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با بلوک دیواری عایق(قسمت اول) دیدن کنید.



 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0