لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با بلوک عایق (قسمت اول)

یکی از انواع بلوک دیواری که از محبوبیت خاصی در صنعت ساختمان سازی برخوردار است، بلوک دیواری عایق نام دارد. امروزه تولید کنندگان مصالح ساختمانی به منظور پیشگیری از هدر رفتن انرژی، براساس مقررات ملی ساختمان سازی، به تولید این نوع بلوک پرداخته اند. جالب است بدانید مقررات ملی ساختمان سازی، تولید کنندگان مصالح ساختمانی را موظف میکند مصالحی را تولید نمایند که تا حد ممکن موجب پیشگیری از هدر رفتن انرژی گردد. بنابراین بلوک دیواری عایق، بهترین گزینه به منظور پیشگیری از هدر رفتن انرژی محسوب شده است. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی آشنایی با بلوک دیواری عایق، در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

بلوک دیواری عایق:


یکی از انواع بلوک دیواری که متخلخل از ترکیب سبک دانه ها و متریال دیگر تولید می شود، بلوک دیواری عایق می باشد. این نوع بلوک ها به دلیل تراکم و وجود حباب هایی همچون هوا و گاز در خود، به عنوان نوعی مصالح ساختمانی عایق در برابر صوت، حرارت و... محسوب شده است. برای تولید بلوک دیواری عایق، در برخی مواقع از دانه های سبک و در برخی مواقع دیگر از فوم های هوادار استفاده می نمایند. استفاده از این نوع بلوک ساختمانی از مزیت های حیرت انگیزی برخوردار می باشد که در ادامه، به برخی از آن ها اشاره شده است:(جهت استعلام قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)


دیواری چینی
کاهش مصرف ملات
کاهش وزن مرده ساختمان
کاهش میزان هزینه های ساختمان سازی
حفظ میزان انرژی و پیشگیری از هدر رفتن آن
عایق بندی ساختمان از نظر صوت و حرارت


جالب است بدانید برخی سازندگان بلوک های ساختمانی، با استفاده از ترکیب بلوک دیواری عایق حرارتی و بلوک سیمانی، بلوک های فوم دار را تولید می نمایند


ویژگی بلوک دیواری عایق:


بلوک دیواری عایق، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد که در قسمت زیر، به برخی از آن ها پرداخته شده است:


 بلوک دیواری عایق به دلیل وجود آهک در مواد اولیه خود، از میزان چسبندگی بالایی برخوردار می باشد؛ در نتیجه میزان ملات استفاده شده را کاهش می نماید.


 لازم است بدانید برای چینش بلوک دیواری عایق، از ملات پودری استفاده می نمایند.


 تقریبا اغلب بلوک دیواری های عایق، از قابلیت برش زنی برخوردار هستند به گونه ای که میتوان به منظور نصب تاسیسات ساختمانی، با استفاده از یک شیار زن یا اره معمولی، آن را برش داد.


 جالب است بدانید برای استفاده ازبرخی بلوک های دیواری عایق، لازم است ابتدا آن ها را خیس شود؛ بدین گونه هنگامی که بلوک خشک شود، عایق آن حفظ می گردد. این ویژگی بلوک دیواری عایق، یکی از مهمترین تفاوت های آن با آجر خام محسوب می شود.(جهت خرید بلوک دیواری کلیک کنید)


کلام آخر:


همانطور که گفته شد بلوک دیواری عایق نوعی بلوک های ساختمانی شگفت انگیز میباشد که نقش مفیدی را در زمینه ی ساخت و ساز ایفا می نماید. این نوع بلوک ساختمانی علاوه بر عایق بودن، از ویژگی های حیرت انگیزی برخوردار است و استفاده از آن در ساختمان سازی، میتواند مزایای مهمی را بر جای بگذارد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی معرفی بلوک دیواری عایق بود؛ امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. البته لازم به ذکر است محتوای این مقاله در این قسمت به پایان نخواهد رسید و در مقالات منتشرشده ی بعد، به ادامه آن خواهیم پرداخت. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت آجر سامان در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با بلوک دیواری عایق(قسمت دوم) دیدن کنید.




 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0