لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آشنایی با تاریخچه بلوک

با اینکه استفاده از بلوک های سیمانی توسط انسانها به دوران قبل از میلاد مسیح بر می گردد و نمونه های درخشانی مانند دیوار چین و اهرام ثلاثه گواهی بر این ادعاست.
اما ساخت بلوک دیواری در انواع و اشکال مختلف دارای تاریخچه ایست که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.


در سال 1868 کارخانه سنگ فریر ساخت انواع بلوک های سیمانی از جمله بلوک های دیواری را در شیکاگو آغاز کرد.
استفاده از بلوک های دیواری در دهه 1900 به اوج خود رسید. در سال 1902 بلوک دیواری تو خالی توسط یک آمریکایی اختراع و به ثبت رسید. و از آن پس در بسیاری از پروژه های ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفت.
با این وجود هنوز محصول تولیدی سنگین بود. تحقیقات گسترده ای برای سبک تر کردن بلوک در دو دهه اول قرن بیستم صورت پذیرفت.
هر چند نشانه های کاربرد مصالح سبک به ویژه بتن سبک به صورت استفاده از آهک آبدار و خاکسترهای آتشفشانی(پامیس ایتالیایی) در رم باستان دیده می شود.(جهت مشاهده قیمت بلوک دیواری کلیک کنید)
بلوک دیواری برای اولین بار توسط معمار سوئدی جان اکسل اریکسون در اوایل دهه 1920 به دنیا معرفی شد. دکتر اریکسون که در آن زمان به همراه پروفسور هنریک در موسسه سلطنتی تکنولوژی سوئد مشغول به فعالیت بودند ترکیبات متفاوت و مختلفی از بتن گازی را تهیه و برای بالا بردن سرعت فرآیند در آتوکلاو قرار دادند.
این امر منجر به کشف و بهبود خصوصیات بتن گازی به طور اتفاقی شد. دکتر اریکسون در سال 1924 اختراع خود را ثبت کرد و اولین خط فرآیند و تولید بلوک دیواری هوادار را تاسیس نمود.
به محض ثبت اختراع، تحقیقات گسترده ای در مورد ساخت انواع بلوک های سبک آغاز گردید.که بیشتر اختراعات متعلق به هلندی ها و بلژیکی ها بود.
استفاده از این بلوک ها در ایران تقریبا همزمان با سایر کشورهای خاورمیانه آغار شد. اما در سال 1370 اولین استاندارد برای ساخت بلوک در ایران تدوین گردید. در سال 1384 استانداردی برای بلوک سبک غیر باربر تدوین گردید. که این استاندارد در سال 1392 با نام استاندارد 7782 ملی ایران به تجدید نظر رسید.


کلام آخر


در این مقاله بر آن شدیم تا شما خوانندگان گرامی را با تاریخچه پیدایش بلوک های دیواری آشنا کنیم.
برای تهیه بلوک های مرغوب و با کیفیت علاوه بر فروشگاه های معتبر مصالح ساختمانی میتوانید از طریق فروشگاه های اینترنتی معتبر همچون آجر سامان اقدام به خرید نمایید.
امیدواریم که از مقالات منتشر شده از وب سایت آجر سامان نهایت استفاده را برده باشید و با نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود ما را در بالاتر بردن کیفیت مطالب این وب سایت یاری فرمایید.


پیشنهاد میکنیم از مقاله مزایای استفاده ار بلوک دیواری نسبت به آجر دیدن کنید.



 

بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری






 

قیمت بلوک دیواری






 

خرید بلوک دیواری یزد




تعداد نظرات : 0